به گزارش ایران دکونومی، قیمت نفت در جلسه معاملاتی روز جاری (1 مرداد) آسیا افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران به دنبال نشانه‌های بیشتر مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است در ماه سپتامبر 2024 کاهش نرخ بهره را آغاز کند یا خیر هستند.

بهای معاملات آتی نفت برنت با 32 سنت یا 0.39 درصد افزایش به 82.95 دلار در هر بشکه رسیده و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 34 سنت یا 0.42 درصد افزایش به 80.47 دلار رسید.

جلسه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا قرار است در 30 و 31 ژوئیه در مورد نرخ بهره برگزار شود. سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال رزرو در این جلسه نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد و منتظر نشانه‌هایی از کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک هستند.

از نظر سیاسی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از انتخابات ریاست جمهوری این کشور و رقابت با ترامپ کناره‌گیری کرده است. از سوی دیگر، رشد اقتصادی کمتر از حد انتظار چین با 4.7 درصد در سه ماهه دوم سال جاری (2024)، نگرانی در مورد ضعف تقاضا برای نفت در این کشور را افزایش داده که همچنان بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد.

روز دوشنبه 1 مرداد، چین با کاهش نرخ کلیدی کوتاه مدت و نرخ های وام معیار برای تقویت اقتصاد، بازارها را شگفت زده کرد.

روز یکشنبه 31 تیر، چین یک سند سیاستی را پس از نشست رهبران در هفته گذشته منتشر کرد که توسعه صنایع پیشرفته تا بهبود محیط کسب و کار را شامل می‌شد. تحلیلگران در این سند هیچ نشانه‌ای از تغییرات ساختاری در دومین اقتصاد بزرگ جهان مشاهده نکردند.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array