به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، از اواسط آوریل (اواخر فروردین) فروشندگان کنترل بیش از حدی بر بازار چین لینک (LINK) اعمال کردند. در واقع، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بیش از 80٪ از دارندگان رمزارز لینک (LINK) پس از کاهش قیمت به زیر 6 دلار، روی ضرر هستند.

با این حال، به تازگی چین لینک (LINK) با یک روند معکوس کوتاه مدت روبه‌رو شده و در زمان نگارش این مطلب با قیمتی در حدود 6.58 دلار معامله می‌شود. این بهبود جزئی پس از آن اتفاق افتاد که قیمت بیت کوین در روزهای پایانی هفته، از 26.2 هزار دلار به بالای 27 هزار دلار رسید.

آیا خریداران چین لینک (LINK) می‌توانند مقاومت 6.8 دلاری را بشکنند؟

پرایس اکشن چین لینک (LINK) طی سه هفته گذشته باعث ایجاد یک کانال کوتاه مدت بین حمایت 6.2 دلاری و مقاومت 6.8 دلاری شده است. کف این محدوده قیمت در نزدیکی تراز 6.2 دلار با بلوک سفارش صعودی (OB) 6.4 دلاری (که در نمودار زیر با رنگ قرمز مشخص شده است) مطابقت دارد که روز 12 می (22 اردیبهشت) در نمودار چهار ساعته جفت ارز چین لینک در برابر دلار آمریکا شکل گرفت.

سقف این محدوده نیز با حمایت ثبت شده در اواخر مارس تا آوریل مطابقت دارد. به این ترتیب، گاوها (خریداران) نه تنها با مقاومت کانال، بلکه با یک سطح حمایتی کلیدی روبه‌رو هستند. علاوه بر این، یک واکنش منفی در این سطح می‌تواند LINK را به سمت سطوح حمایتی پایین‌تر بکشاند.

نمودار چهارساعته چین لینک
نمودار چهار ساعته جفت ارز LINK/USDT؛ منبع: TradingView

در چنین حالتی، فروشندگان می‌توانند بار دیگر در محدوده سقف کانال وارد شده و به ترتیب سطوح 6.5 دلار و 6.2 دلار را هدف قرار دهند.

در مقابل، بسته شدن قیمت بالاتر از تراز 7 دلار این دیدگاه نزولی را باطل می‌کند. چنین افزایشی، به خصوص در صورتی که بیت کوین بتواند مارک 28 هزار دلار را پس بگیرد، می‌تواند چین لینک (LINK) را به سطوح مقاومت 7.1 و 7.3 دلار برساند.

در همین حال، شاخص مقاومت نسبی (RSI) به منطقه اشباع خرید رسیده و با بالاتر رفتن اندیکاتور حجم تعادلی (OBV)، بار دیگر فشار خرید و تقاضا در چند روز گذشته افزایش یافت.

اسیلاتور دلتای تجمعی (CVD) در نمودار یک ساعته چین لینک از 25 می (4 خرداد) تاکنون نوسانی بوده است. این وضعیت نشان می‌دهد که طی چهار روز گذشته خریداران و فروشندگان در مقاطعی کنترل بازار را در دست داشته‌اند.

از طرفی، نرخ بهره باز (OI) در بازار فیوچرز چین لینک (LINK) از سقف 145 میلیون دلاری نیمه اول ماه می به زیر 130 میلیون دلار در نیمه دوم ماه کاهش یافت. افت بهره باز می‌تواند افزایش قدرتمند قیمت بالاتر از مقاومت 6.8 دلاری را تضعیف کند. ولی با این وجود، صعود بیت کوین به بالای 28 هزار دلار، سناریوی نزولی را باطل خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array