به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  پالیگان (MATIC) سال جدید میلادی را با قدرت آغاز کرد و در زمره رمزارزهایی قرار گرفت که بهترین عملکرد را از خود نشان داده‌اند. در بازه زمانی یکم ژانویه تا هجدهم فوریه امسال (11 دی تا 29 بهمن 1401) قیمت پالیگان حدود 108.9% افزایش یافت. با این حال، یک اصلاح بزرگ ساختار بازار آن را به بازاری نزولی تغییر داد.

از اواسط ماه مارس تا اواسط آوریل (اواخر اسفند 1401 تا اواخر فروردین 1402) بازار پالیگان وضعیتی رِنج یا خنثی داشت ولی بعد از آن، اصلاح قیمت بیت کوین، پالیگان (MATIC) را نیز در سراشیبی سقوط قرار داد.

بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان باعث شده است تا پالیگان طی سه هفته گذشته در بازه‌ای محدوده در نوسان باشد. در حال‌ حاضر، پالیگان با افت 4.12 درصدی با قیمت 0.938 دلار معامله می‌شود. در نمودار چهار ساعته این رمزارز می‌بینیم که قیمت در محدوده میان حمایت 0.950 دلاری و مقاومت 1.028 دلاری در نوسان بوده است.

نمودار پالیگان

تلاقی بلوک سفارش صعودی با سطح حمایت 0.950 دلاری، به عنوان یک نقطه صعود برای گاوها عمل کرده است. پیش از این، قیمت چهار بار متوالی از این سطح حمایتی جهش کرده و فشار فروش را تا حدودی مهار نموده است. این درحالی است که اندیکاتور شاخص مقاومت نسبی (RSI) و  جریان پول چایکین (CMF) هر دو به کاهش فشار خرید در این ناحیه اشاره دارند. RSI در یک دوره دو روزه زیر سطح 50 باقی مانده است، در حالی که CMF در زمان نگارش این مطلب، در حدود 0.15- است.

بسته شدن کندل چهار ساعته قیمت زیر سطح حمایت 0.950 دلار می‌تواند منجر به شکست نزولی و سقوط به سمت 0.835 دلار به عنوان اولین هدف خرس‌ها شود.

احتمال افزایش قیمت پالیگان

با نگاهی به معیارهای درون زنجیره‌ای اصلی خواهیم فهمید که خریداران پالیگان (MATIC) احتمالاً هنوز تسلیم نشده‌اند. داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment ) کاهش در آدرس‌های فعال و افزایش تعداد کل هولدرهای این کوین را نشان می‌دهد که به‌نوبه‌خود، نشانه‌ای از تداوم روند انباشت این دارایی دیجیتال است.

سپرده های فعال پالیگان

منبع: Santiment

از سوی دیگر، نرخ تامین مالی در 14 روز گذشته به طور مداوم مثبت بوده است، که نشان می‌دهد تقاضا برای پالیگان (MATIC) حتی در زمان نگارش این مطلب نیز وجود داشته است. به‌علاوه، CVD نقطه‌ای نیز افزایش یافت. گفتنی است که بازگشت صعودی قیمت، به شدت به تلاقی بلوک سفارش صعودی و سطح حمایت 0.950 دلاری بستگی دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array