به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت در ابتدای جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه 2 مرداد و پس از اشاره یک مقام بانک مرکزی اروپا به احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر 2024 ثابت و در محدوده اندکی نوسان داشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 15 سنت معادل 0.18 درصد افزایش به 82 دلار و 19 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 35 سنت معادل 0.44 درصد کاهش 79 دلار و 78 سنت معامله می‌شود.

«لوئیس دی گویندوس» معاون بانک مرکزی اروپا، در روز جاری به کاهش احتمالی نرخ بهره در ماه سپتامبر اشاره کرد که به دلیل حمایت از کاهش هزینه‌های وام از تقاضا و قیمت نفت، احساسات سرمایه‌گذاران را تقویت کرد.

بانک مرکزی اروپا هفته گذشته تغییر نرخ بهره را متوقف کرد اما «کریستین لاگارد» اعلام کرد که راه برای تغییر نرخ در نشست بعدی در ماه سپتامبر باز است و چندین سیاستگذار آشکارا کاهش بیشتری را با کاهش فشارهای تورمی در نظر گرفته‌اند.

در حال حاضر، بازار بر عرضه و تقاضای نفت تمرکز کرده که طبق گفته تحلیلگران مورگان استنلی، تعادل آن در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی بر هم خورده و در سال آینده با مازاد عرضه مواجه خواهیم بود. این اتفاق قیمت نفت برنت را تا محدوده 70 تا 80 دلار در هر بشکه پایین می‌آورد.

از سوی دیگر، موسسه نفت آمریکا، قرار است برآوردهای خود را برای موجودی نفت هفته گذشته در روز سه‌شنبه 2 مرداد منتشر کند؛ این در حالی است که آمارهای رسمی دولت آمریکا قرار است روز چهارشنبه 3 مرداد منتشر شود.

تحلیلگران رویترز تخمین می‌زنند ذخایر نفت خام آمریکا به طور متوسط 2.5 میلیون بشکه در هفته منتهی به 19 ژوئیه کاهش یافته و ذخایر بنزین 500 هزار بشکه در روز پایین آمده باشد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array