به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هفته گذشته، قیمت لایت کوین (LTC) در نزدیکی مقاومت 90 دلاری با مقاومت سختی روبه‌رو شد و نتوانست مسیر خود را بالاتر از این ناحیه ادامه دهد. در نتیجه ریجکت شدن قیمت از این سطح، قیمت همانند بیت کوین و اتریوم، روند نزولی جدیدی را در پیش گرفت و زیر حمایت 85 دلاری معامله شد.

در نمودار چهار ساعته جفت ارز لایت کوین در برابر دلار آمریکا (LTC/USD)، می‌بینیم که قیمت یک کانال صعودی اصلی با حمایتی نزدیک به 86 دلار را به سمت پایین شکسته و با از دست دادن حمایت 80 دلاری به کانال 70 دلاری وارد شده است. این روند نزولی تا کف روزانه 75.26 دلار ادامه یافت و قیمت اکنون در تلاش است زیان‌های واردشده را جبران کند.

در حال حاضر لایت کوین (LTC) با عبور از سطح فیبوناچی اصلاحی 23.6% حرکت نزولی سقف نوسانی 89.13 دلار به 75.26 دلار، با قیمتی بالاتر از ناحیه حمایتی 75 دلار (79 دلار و 91 سنت در این لحظه) و میانگین متحرک ساده 100 (4 ساعته) معامله می‌شود.

نمودار چهار ساعته قیمت لایت کوین (LTCUSD)
نمودار چهار ساعته قیمت لایت کوین (LTCUSD)؛ منبع: TradingView.com

در ادامه این روند بازیابی، اولین مقاومت مهم نزدیک به منطقه 82 دلار و سطح فیبوناچی اصلاحی 50% و مقاومت بعدی نزدیک به سطح 85 دلار مانع حرکت خریداران می‌شوند. درصورت شکست قاطعانه قیمت بالاتر از مقاومت 85 دلاری، می‌توان انتظار داشت یک روند افزایشی قدرتمند دیگر آغاز شود.

در چنین شرایطی، قیمت احتمالاً به سمت سطوح 90 و 92 دلار صعود خواهد کرد. ادامه بیشتر این روند، می‌تواند قیمت لایت کوین (LTC) را به سمت منطقه مقاومت 100 دلاری سوق دهد.

کاهش دوباره قیمت لایت کوین (LTC)

اگر لایت کوین نتواند از مقاومت 82 دلاری عبور کند، برخلاف سناریوی صعودی فوق، معامله‌گران باید منتظر آغاز مجدد روند ریزش قیمت و سقوط به زیر حمایت 78 دلاری باشند. بعد از این ناحیه، تراز 75 دلار محل تشکیل حمایت بعدی خواهد بود. پایین‌تر از این سطح حمایتی، خطر حرکت به سمت حمایت 72 دلار بسیار زیاد است. هرگونه کاهش بیشتر نیز ممکن است قیمت را به سمت حمایت 65 دلاری بکشاند.

در نمای چهار ساعته جفت ارز لایت کوین در برابر دلار آمریکا (LTC/USD)، اندیکاتور میانگین متحرک همگرا واگرا (MACD) با شتاب بیشتری در منطقه صعودی در حال حرکت است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) پایین‌تر از خط میانی و سطح 50 قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array