به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا در روز جمعه (3 فروردین) قبل از کسب حمایت در محدوده فیبوناچی اصلاحی سطح 78.6 درصد، عقب‌نشینی کرد. جالب است که نمودار هفتگی موقعیت نزولی بالقوه طلا را نشان می‌دهد، اما نمودار روزانه سیگنال صعودی را در رالی بالای 2186 با اهداف 2320 و 2298 ارائه می‌دهد.

تحلیل و بررسی طلا 4 فروردین

به نظر می‌رسد، شکست الگوی قیمتی صعودی اوایل هفته همچنان معتبر بوده و پتانسیل تداوم یک رالی صعودی قوی همچنان وجود دارد. شایان ذکر است که این چشم انداز با افت به پایین سطح 2146 تغییر می‌کند. سطح فیبوناچی 78.6 درصد به طور کلی حداکثر اصلاحی است که قبل از علائم شکست انتظار می‌رود.

در روند صعودی، یک سیگنال برگشت صعودی در نمودار روزانه و در یک رالی بالاتر از بالاترین سطح امروزی 2186 دلار مشاهده می‌شود. هدف روند ذکر شده کانال 2320 دلار می‌باشد.

طلا به دنبال سخنرانی «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو در مورد سه بار کاهش نرخ بهره در 2024، یک افزایش قیمت قابل توجه داشت. در حال حاضر سرمایه گذاران 72 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه ژوئن پایین بیاورد، این میزان پیش از اظهارات پاول حدود 65 درصد بود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array