به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ناکامی طلا در عبور از خط میانگین متحرک 50 روزه، آن را در معرض خطر افت بیشتر قرار داده و سطوح حمایت کلیدی 2307 دلار را در کانون توجهات قرار می‌دهد.

افزایش ارزش دلار و بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قیمت طلا را بیش از یک درصد در روز جمعه پایین آورد.

فعالیت تجاری در آمریکا در ماه ژوئن 2024 و در بحبوحه بهبود وضعیت اشتغال به بالاترین سطح طی 26 ماه گذشته رسیده است. اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه نشان داد درخواست‌ها برای مزایای بیکاری طی هفته گذشته کاهش داشته است.

تحلیل هفتگی قیمت طلا

از آنجایی که سطح 2307 دلار پایین‌ترین سطح هفتگی است، افت زیر آن نشان دهنده ادامه نزولی در بازه زمانی هفتگی خواهد بود. الگوهای بازه زمانی بزرگتر بر الگوهای بازه زمانی پایین‌تر تأثیر می‌گذارند و این ماهیت بازارهای مالی است. بنابراین، بازه زمانی بالاتر می‌تواند نسبت به افق زمانی معامله‌گر اولویت داشته باشد.

تحلیل طلا 2 تیر 1403

در چارچوب زمانی روزانه، روند قیمت در دو هفته گذشته، شکل یک پرچم خرس کوچک به خود گرفته است. بنابراین، افت پایین‌تر از پایین‌ترین حد هفته گذشته، سیگنال نزولی را برای هر دو بازه زمانی، روزانه و هفتگی ارائه می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که این هفته در مسیر پایان الگوی شمعدانی ستاره نزولی است که همچنان نشانه ای از احساسات نزولی کوتاه مدت است.

شایان ذکر است که برای ادامه رالی صعودی، طلا باید به بالای 2370 دلار برسد، در این صورت ممکن است شاهد شتاب صعودی قیمت به سمت بالاترین رکورد اخیر یعنی 2450 دلار باشیم.

شاخص دلار و قیمت طلا

شاخص دلار 0.2 افزایش یافته و به بالاترین رقم طی 7 هفته گذشته رسیده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌شود. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی این کشور افزایش یافت.

سرمایه گذاران 63 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را از ماه سپتامبر 2024 پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array