به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اظهارات محتاطانه فدرال رزرو و سیو سود معامله‌گران، قیمت طلا کاهش یافت. از سوی دیگر، شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافته و خرید فلز زرد را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است. نرخ پایین بهره و بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی طلا را به یک کالای جذاب برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند.

هر اونس طلا امروز با 0.46 درصد کاهش به 2401 دلار و 19 سنت رسید. قیمت طلا آتی کامکس نیز با کاهش 0.77 درصدی به 2419 دلار و 80 سنت رسیده است.

قیمت طلا پس از ثبت رکورد، با سیو سود سرمایه گذاران روبرو شد. مواضع محتاطانه فدرال رزرو بر این احساسات افزود و سیاستگذاران عدم کاهش فوری نرخ بهره را قیمت گذاری نمودند. «فیلیپ جفرسون» و «مایکل بار» از اعضای فدرال رزرو، بر نیاز به مشاهده شواهد ملموس تر از بازگشت تورم به هدف 2 درصدی قبل از کاهش سیاست پولی تأکید کردند.

حمایت رویدادهای ژئوپلیتیک از قیمت طلا

ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه جذابیت فلز گرانبها را به عنوان دارایی امن افزایش داد. علیرغم عقب نشینی، طلا به دلیل عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی جذابیت خود را برای سرمایه گذاران بلندمدت حفظ کرده است.

تاثیر تورم و داده های اقتصادی بر موضع فدرال رزرو

داده‌های اخیر حاکی از کاهش مداوم تورم در آمریکا است؛ با این حال فدرال رزرو همچنان محتاط است. «لورتا مستر» و «مری دالی» اعضای فدرال رزرو، بر لزوم اطمینان از اینکه تورم در مسیری پایدار به سوی هدف 2 درصد قرار دارد، تأکید کردند. همچنین خاطرنشان نمودند که فدرال رزرو آمادگی دارد در صورت لزوم نرخ بهره را نگه دارد یا حتی آن را افزایش دهد.

احساسات بازار تغییر کرده است و معامله گران اکنون منتظر اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر به جای ژوئن 2024 هستند. این تعدیل نشان‌دهنده رویکرد محتاطانه فدرال رزرو است که با اظهارات سیاست‌گذاران کلیدی فدرال رزرو مانند «میشل بومن» تقویت شده است؛ براساس این سیاست، در صورتی که تورم به اندازه کافی کاهش نیابد مسیر افزایش نرخ‌ها باز است.

پیش بینی بازار طلا

با توجه به تاکید فدرال رزرو بر کنترل پایدار تورم و ارزیابی اقتصادی محتاطانه، چشم انداز طلا در کوتاه مدت مبهم است. در حالی که سیو سود معامله‌گران منجر به افت موقت قیمت شده است، جذابیت پایدار طلا در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان مالی از یک موضع بالقوه صعودی در بلندمدت حمایت می‌کند.

معامله گران باید از نزدیک داده‌های اقتصادی آتی و سیاست‌های فدرال رزرو را زیر نظر داشته باشند.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

طلا روز سه‌شنبه 1 خرداد، پس از رسیدن به بالاترین رکورد ثبت شده در جلسه معاملاتی قبل، کاهش یافت. روند قیمت نشان می‌دهد که این موضوع ناشی از سیو سود معامله گران بوده است.

میانگین متحرک 50 روزه صعودی و در 2298.55 دلار از قیمت فلز زرد حمایت می‌کند. حرکت قیمت به سمت سطوح بالاتر از 2450.13 دلار، نشانه از سرگیری روند صعودی خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array