به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سولانا (SOL) پس از تشکیل یک مبنای حمایتی قوی بالاتر از تراز 22.50 دلار، همگام با بقیه بازار، روند افزایش جدیدی را آغاز کرد. پس از صعود بیت کوین به بالای مقاومت 30000 دلاری، مومنتوم صعودی این ارز نیز افزایش یافت و با ادامه این حرکت قدرتمند، سطوح مقاومت 28.80 دلار و 30.00 دلار را پشت سر گذاشت و به مسیر خود در این کانال ادامه داد.

با شدت گرفتن روند صعودی بیت کوین و ورود آن به محدوده 35 هزار دلار، آلتکوین‌ها نیز عملکرد مثبت خود را تقویت کردند. در این بین، سولانا با پشت سر گذاشتن رقبای بزرگی چون کاردانو، موفق شد کانال 32 دلار را فتح و سقف قیمت روزانه خود را در محدوده 32.79 دلار تشکیل دهد. بعد از برخورد با این سطح مقاومتی، پولبک حاصل، قیمت را به سمت سطوح فعلی در نزدیکی 31 دلار و 35 سنت هدایت کرد.

همزمان با مرحله تحکیم سود، در نمودار 4 ساعته جفت ارز سولانا / دلار آمریکا (SOL/USD) می‌بینیم که یک مثلث جمع‌شونده کلیدی با مقاومتی نزدیک به 32.10 دلار در حال شکل‌گیری است.

سولانا (SOL) اکنون بالاتر از میانگین متحرک ساده 100 در نمودار 4 ساعته معامله می‌شود و همچنان بالاتر از سطح فیبوی اصلاحی  23.6% حرکت صعودی 23.13 دلار به 32.79 دلار نشانه‌های مثبتی مبنی بر ادامه روند صعودی نشان می‌دهد.

نمودار چهار ساعته سولانا (SOL)
نمودار چهار ساعته سولانا (SOL)، منبع: TradingView

در ادامه این مسیر صعودی، اولین مقاومت نزدیک به سطح 32.00 دلار و منطقه مقاومت مثلث مانع از فعالیت خریداران می‌شود. مانع بعدی نیز در نزدیکی 32.75 دلار قرار دارد. بسته شدن قیمت بالاتر از این ناحیه، می‌تواند باعث افزایش مومنتوم و حرکت به سمت مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به 35.00 دلار شود. هر گونه افزایش بیشتر از این سطح، ممکن است قیمت را به تراز 36.50 دلار برساند.

کاهش قیمت سولانا (SOL)

اگر گاوها (خریداران) نتوانند بالاتر از مقاومت 32.00 دلاری به موضع پایداری برسند، احتمالاً عقب‌نشینی کرده و میدان را به فروشندگان واگذار می‌کنند. فشار فروش حاصل، قیمت را به سمت اولین حمایت نزدیک به سطح 30.50 دلار هدایت می‌کند.

خریداران امیدوار خواهند بود حمایت اصلی نزدیک به سطح 28.00 دلار یا سطح فیبوی اصلاحی 50% به کمک آنها آمده و از سقوط بیشتر قیمت جلوگیری کند. ولی در صورت بسته شدن قیمت زیر حمایت 28.00 دلاری، ارزش سولانا در کوتاه مدت به سمت حمایت 26.80 دلار کاهش خواهد یافت.

در نمودار 4 ساعته جفت ارز سولانا در برابر دلار آمریکا (SOL/USD)، اندیکاتور مکدی (MACD) در منطقه صعودی در حال افزایش است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالاتر از سطح 50 قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array