به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت دوج کوین (DOGE) از روز 4 آوریل (15 فروردین) و پس از ناکامی در شکستن مقاومت 0.1016 دلاری، روندی نزولی داشته است. پرایس اکشن اخیر این رمزارز، قیمت آن را به یک بازه محدود وارد کرده است که بین حمایت 0.0700 دلاری و کف ناحیه ارزش در حدود 0.0750 دلار در نوسان است.

با توجه به افزایش 3.9 درصدی قیمت بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته، افزایش حجم معاملات می‌تواند منجر به بهبود قیمت دوج کوین (DOGE) نیز بشود. در حال حاضر، دوج کوین با کمتر از 1 درصد افزایش با قیمت 0.07326 دلار معامله می‌شود.

محافظت گاوهای دوج کوین از حمایت 0.0700 دلاری

در نمودار 12 ساعته جفت ارز دوج کوین در برابر دلار آمریکا (DOGE/USDT)، نمایه حجم قابل مشاهده نشان می‌دهد که سقف ناحیه ارزش (VAH) و کف ناحیه ارزش (VAL) به ترتیب در سطوح 0.0940 دلار و 0.0750 دلار قرار گرفته‌اند. نقطه کنترل (POC) در حدود تراز 0.0818 دلار بسیار به سطح مقاومت 0.0805 دلار نزدیک است. از طرفی، کف ناحیه ارزش از روز 18 می (28 اردیبهشت) به عنوان یک مقاومت جزئی عمل کرده و قیمت نتوانسته است هنوز از این ناحیه عبور کند.

نمودار 12 ساعته قیمت دوج کوین
نمودار 12 ساعته قیمت دوج کوین (DOGE/USDT)؛ منبع: Trading View

با بازگشت قیمت از سطح حمایت 0.0700 دلاری، اندیکاتورهای تکنیکال می‌توانند بینشی در مورد حرکت بعدی قیمت دوج کوین (DOGE) به ما ارائه دهند.

برای مثال، شاخص مقاومت نسبی (RSI) و جریان پول چانکین (CMF) هر دو، سیگنال‌های صعودی ملایمی را نشان می‌دهند؛ چراکه RSI از نقطه خنثی در سطح 50 بالاتر رفته و در زمان نگارش این مطلب، عدد 53 را نشان می‌دهد؛ CMF نیز روی 0.06+ قرار گرفته است و به جریان در حال افزایش ورود سرمایه به بازار این ارز اشاره دارد. با این حال، حجم تعادلی (OBV) ثابت باقی مانده است که می‌تواند مانع از هرگونه رالی احتمالی شود.

هرگونه پیشرفت قابل توجهی در فعالیت گاوها (خریداران) قبل از هدف قرار دادن مقاومت 0.0805 دلاری، مستلزم بسته شدن قیمت بالاتر از کف ناحیه ارزش (VAL) است. از طرف دیگر، لمس مجدد 0.0700 دلار نشان می‌دهد که فشار فروش در حال افزایش است. این وضعیت می‌تواند باعث شود که خرس‌ها (فروشندگان) پایین‌ترین سطح قیمت ماه مارس (اسفند 1401 و فروردین 1402) یعنی تراز 0.0632 دلار را هدف قرار دهند.

وضعیت انباشت دوج کوین در میان سرمایه‌گذاران

داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment) حاکی از آن است که متوسط سن کوین (90 روزه) از روز 17 می (27 اردیبهشت) در حال افزایش بوده است . این وضعیت به افزایش انباشت این دارایی اشاره دارد که دلیل آن، کاهش حرکات این توکن بین آدرس‌ها و در نتیجه کاهش فشار فروش می‌باشد.

وضعیت انباشت دوج کوین

افزایش متوسط سن کوین نیز با کاهش شدید کوین‌های غیرفعال همزمان شده است که نشان‌دهنده عدم وجود فشار فروش شدید می‌باشد. مجموع این عوامل می‌تواند باعث شود دوج کوین (DOGE) شاهد افزایش تقاضا و در نتیجه بهبود قیمت و ورود به یک روند صعودی پایدار باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array