به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، واکنش قیمت بیت کوین (BTC) به شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) که بالاتر از انتظار اقتصاددانان حدود 0.6٪ افزایش یافت، همچنان بسیاری را حیرت‌زده کرده است. قیمت بیت کوین پس از این گزارش، توانست حمایت 26000 دلاری خود را پس بگیرد و در حال حاضر برای جهش به بالای 27000 دلار تلاش می‌کند.

تورم در شاخص CPI در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به 3.7 درصد رسیده است که از پیش‌بینی 3.6 درصدی ناظران بازار و 3.2 درصد ماه جولای بالاتر است.

چشم‌انداز صعودی قیمت بیت کوین پس از انتشار داده‌های CPI

واکنش مثبت بیت‌کوین به داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) با یک چرخش کلی صعودی در بازار همراه بوده و ارزش کلی بازار کریپتو را با 1.1٪ افزایش به حدود 1.1 تریلیون دلار رسانده است. اکنون بیت‌کوین با ارزش بازار 518 میلیارد دلاری بیش از نیمی از بازار کریپتو را در اختیار دارد.

با این حال، حجم معاملات بازار تا حدود 12 میلیارد دلار کاهش یافته است و به این معنی است که سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند بیت کوین خود را برای سفته بازی‌های بلندمدت نگه دارند و درگیر فعالیت‌های خرید و فروش کوتاه مدت نشوند. داده‌های درون زنجیره‌ای ارائه شده توسط پلتفرم‌های تحلیلی گلسنود (Glassnode) و بلاک‌ویر سولوشن (Blockware Solutions)، روایت هولدرهای بلندمدت را تأیید می‌کند. عرضه در گردش بیت‌کوین نیز این هفته با 5.4 درصد کاهش به 19.4 میلیون واحد رسید.

این کاهش عرضه در کنار انتظار هاوینگ بعدی، احتمالاً باعث افزایش سرسام‌آور قیمت بیت کوین خواهد شد. پلتفرم Blockware Solutions در بیانیه‌ای اعلام کرده است از آنجایی که نقدینگی طرف عرضه همچنان در حال افزایش است، هر گونه کاتالیزوری در سمت تقاضا باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها خواهد شد.

از طرفی، عرضه در گردش بیت کوین در سال گذشته حدود 70 درصد بوده است و سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند خرید کنند و نگه دارند. طبق اعلام گلسنود، هولدرهای بلندمدت 75 درصد از عرضه در گردش بیت کوین را در اختیار دارند.

خروج بیت کوین از بازار نزولی

صعود از سطح حمایت 25000 دلاری، احتمال کاهش قیمت بیت کوین (BTC) برای جستجوی نقدینگی در محدوده 22000 دلار را کاهش داد. ضعف بیت کوین زیر منطقه 26000 دلاری، اکثر تحلیلگران را متقاعد کرده بود که این دارایی برای جمع آوری نقدینگی باید از سطوح پایین‌تر عبور کند.

با این حال، حرکت صعودی مستمر بالاتر از مقاومت کانال همانطور که در نمودار نشان داده شده است، مومنتوم صعودی این ارز را تقویت کرده و در عین حال احتمال شکست مقاومتی قیمت را افزایش می‌دهد. نتیجه این شکست، حرکت به سمت هدف 30 هزار دلاری خواهد بود.

اگر معامله‌گران به سیگنال خرید بیت‌کوین مربوط به اندیکاتور همگرایی واگرایی میانگین متحرک (MACD) توجه کنند و تعداد پوزیشن‌های خرید را افزایش دهند، مطمئناً افزایش قیمت رخ خواهد داد. به یاد داشته باشید، کاهش موجودی در گردش به این معنی است که تقاضا به سرعت افزایش یافته و قیمت بیت کوین صعود کند.

نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین
نمودار چهار ساعته قیمت بیت کوین (BTC/USD)؛ منبع: Tradingview

اگرچه بیت کوین هنوز از بازار نزولی خارج نشده است، اما شکست بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه و خط روند نزولی بالایی، می‌تواند نقطه شروع روند صعودی و حرکت سریع قیمت به سمت مارک 30 هزار دلار باشد.

با در نظر گرفتن فشار رزرو سود احتمالی در محدوده 27400 دلار و 28200 دلار، این صعود می‌تواند قبل از عبور از مقاومت روانی 30000 دلار، در این نواحی با موانع سختی روبه‌رو شود. در مسیر نزولی، مناطق حمایتی 26000 دلار و 25000 دلار همچنان به قوت خود باقی هستند و شکست این سطوح حمایتی زمینه سقوط بیت کوین تا مرز 22000 دلار را فراهم می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array