به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در بحبوحه افزایش فشار ناشی از نگرانی‌ها در مورد درگیری میان اسرائیل و حماس، قیمت بیت کوین (BTC) به زیر 27000 دلار سقوط کرد. این چشم انداز تیره بازار، مختص بیت کوین (BTC) نیست، چرا که سایر دارایی‌های دیجیتال نیز به منطقه قرمز کشانده شده‌اند برای مثال، اتریوم 0.5 درصد کاهش یافته و به 1560 دلار رسیده است، در حالی که ریپل (XRP) با 2.1 درصد کاهش با قیمت 0.4838 دلار معامله می‌شود.

نهنگ‌ها در حال انباشت تتر (USDT) هستند

پس از جهش بالای 28000 دلار هفته گذشته، قیمت بیت کوین توانسته بود بالاتر از 27000 دلار باقی بماند. در حالی که سرمایه گذاران و تحلیلگران انتظار داشتند این حمایت برای مدتی حفظ شود و بیت کوین بتواند مسیر بازیابی دیگری را به سمت 30000 دلار آغاز کند، تنش‌های ژئوپلیتیکی مرتبط با جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در بحبوحه ترس از وقوع رکود در ایالات متحده، به تدریج این چشم‌انداز صعودی را تغییر داد.

با این وجود عده زیادی از تحلیلگران مثل پل تودور جونز انتظار ندارند که تأثیر جنگ باعث فروش در بازار کریپتو و قطعاً بیت کوین شود. در مقابل، اگر ایالات متحده وارد رکود شود، احتمال افزایش بیت کوین بسیار زیاد است چراکه سرمایه‌گذاران به دنبال آن خواهند بود که از سرمایه خود در مقابل دارایی‌ها و ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا با استفاده از بیت‌کوین محافظت کنند و این امر به نوبه خود، شتاب لازم برای صعود این دارایی را ایجاد می‌کند.

نهنگ بیت کوین

در همین حال، پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، از افزایش آدرس‌های فعال مرتبط با بزرگترین استیبل کوین بازار یعنی تتر (USDT) خبر داده است. به دنبال این تغییر، شاهد افزایش واریز این استیبل کوین به صرافی‌ها در میان کیف پول‌های دارای 1 تا 10 میلیون دلار USDT هستیم.

افزایش قابل توجه موجودی تتر (USDT) در صرافی‌ها نشان‌دهنده علاقه به خرید رمزارزها در آینده نزدیک است. یعنی احتمالاً سرمایه‌گذاران برای خرید بیت کوین (BTC) آماده می‌شوند.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین اکنون پایین‌تر از مارک 27000 دلار و میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته و با قیمت 26905 دلار معامله می‌شود. دو خط روند نزولی با مقاومت‌هایی نزدیک به 26950 دلار و 27400 دلار در نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD) شکل می‌گیرد.

نمودار ساعتی بیت کوین
نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD)؛ منبع: TradingView

در صورت احیای روند صعودی، اولین مقاومت نزدیک به سطح 26950 دلار و خط روند اول قرار دارد که در نزدیکی سطح فیبوی اصلاحی 23.6% حرکت نزولی سقف 28284 دلاری به کف 26551 دلاری واقع است. مقاومت مهم بعدی نیز نزدیک به سطح 27400 دلار و خط روند دوم در حال تشکیل است.

دومین خط روند در این نمودار، نزدیک به سطح فیبوی اصلاحی 50% قرار دارد. در این روند افزایشی، اولین مقاومت اصلی در تراز 27500 دلار و میانگین متحرک ساده 100 است که عبور از آن می‌تواند قیمت را به سمت 27800 دلار هدایت کند. در صورتی که قدرت گاوها (خریداران) برای شکست مانع مهم 28500 دلاری کافی باشد و قیمت با قاطعیت بالاتر از مقاومت 28500 دلاری بسته شود، یک روند صعودی تازه مسیر ورود به کانال 30 هزار دلار را هموارتر خواهد کرد.

کاهش قیمت بیت کوین تا کجا پیش می‌رود؟

برخی از تحلیلگران شناخته شده بازار مانند رکت کپیتال (Rekt Capital) معتقدند که قیمت بیت کوین در آستانه رویداد هاوینگ بعدی هنوز موفق به کف‌سازی نشده است. آخرین به‌روزرسانی تکنیکال این تحلیلگر حاکی از آن است که احتمال کاهش نقدینگی در محدوده 22000 دلار تا 20000 دلار پیش از ورود بیت کوین به رالی بعدی، بسیار زیاد است.

نمودار هفتگی قیمت بیت کوین
نمودار هفتگی قیمت بیت کوین (BTC/USD)؛ منبع:  Tradingview

در نمودار ساعتی بیت کوین، می‌بینیم که اگر قیمت نتواند به سطوح بالاتر از مقاومت 27000 دلاری برسد، ممکن است با افت بیشتر به سمت حمایت 26650 دلاری حرکت کند. در این حالت، تراز 26500 دلار مانع فعالیت فروشندگان می‌شود، ولی شکست نزولی و بسته شدن قیمت زیر حمایت 26500 دلاری ممکن است باعث کاهش بیشتر در کوتاه مدت و لمس حمایت 26000 دلار گردد.

وضعیت شاخص مقاومت نسبی (RSI)  در نمای روزانه و قرارگیری آن پایین‌تر از خط میانی، چشم‌انداز نزولی بیت کوین را تقویت می‌کند. اندیکاتور مکدی (MACD) نیز اکنون در منطقه نزولی در حال حرکت است و کم‌کم شتاب خود را در این ناحیه از دست می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array