به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین (BTC)، در اولین روز هفته شاهد یک حرکت اصلاحی بود. این روند نزولی نسبی نشانه‌هایی از پایان “رالی بابانوئل” به همراه داشت. علیرغم باقی ماندن شاخص ترس و طمع در محدوده “طمع” و عدد 72، هنوز شرایط ناپایدار بازار را فرانگرفته است.

علی مارتینز (Ali Martinez) تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، با انتشار نموداری، به تشکیل یک الگوی مثلث نزولی در نمودار ساعتی بیت کوین اشاره کرده و گفته است که این الگو می‌تواند به زودی منجر به نوسانات شدید قیمت شود. وی خاطرنشان می‌کند که دو سطح کلیدی  41900 دلار و 40700 دلار تعیین‌کننده حرکت بزرگ بعدی بیت کوین خواهند بود و معامله‌گران باید با دقت این سطوح را زیر نظر داشته باشند.

نمودار بیت کوین

همانطور که مارتینز هم اشاره کرده است، بیت کوین طی چند روز گذشته سقف‌های پایین‌تر و حمایتی افقی در محدوده 40.7 هزار دلار تشکیل داده است که نتیجه آن شکل‌گیری یک مثلث نزولی است. مثلث‌های نزولی ازجمله الگوهای نزولی به‌شمار می‌روند و ریسک سقوط سنگین قیمت را در پی دارند ولی نباید فراموش کرد که بیت کوین اکنون در وسط شکل‌گیری این الگو گیر کرده است.

دو سناریوی احتمالی پیش روی بیت کوین

مرزهای ایجاد شده توسط خطوط حمایت افقی و خطوط مقاومت زاویه‌دار، قیمت را به سمت یک محدوده فشرده کشانده است. علی مارتینز معتقد است که در نهایت بیت کوین باید پس از پایان این دوره تحکیم، شاهد یک بریک‌اوت قوی باشد. اگر بیت کوین از ناحیه حمایتی 40.7 هزار دلار سقوط کند، افت احتمالی 8 تا 9 درصدی به سمت 30 هزار دلار را پیش رو خواهیم داشت.

با این حال، حرکت بالاتر از خط روند نزولی و تراز 41.9 هزار دلار می‌تواند جرقه‌ای برای یک رالی دیگر به همین ابعاد باشد. به عبارت دیگر، بر اساس تحلیل‌های اخیر این تحلیلگر برجسته، بیت کوین پس از چندین روز نوسان بدون جهت، برای نوسانات بالاتر آماده می‌شود.

او به معامله‌گران توصیه می‌کند که مراقب راس این مثلث باشند، زیرا نوسان بزرگ بعدی بیت‌کوین در آینده‌ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد. یک شکست قاطع بالاتر از تراز 42 هزار دلار می‌تواند محرکی قوی برای فعالیت گاوها (خریداران) باشد، در حالی که سقوط به زیر 40 هزار دلار ممکن است راه را برای نزول بیشتر باز کند.

در همین حال نباید فراموش کرد که با بسته شدن کندل‌های روزانه و هفتگی، بیت کوین سطح معکوس شدن کامل روند صعودی موسوم به “گلدن پاکت” (Golden Pocket) منطبق با میانگین متحرک 21 روزه خود را از دست داد که به‌نوبه‌خود سیگنال نزولی قدرتمندی محسوب می‌شود. حال اگر قیمت به بالای سطح فیبوی اصلاحی 0.50 درصد بازگردد، این ناحیه دوباره بازیابی شده و ریسک سقوط کاهش می‌یابد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  captainaltcoin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array