به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین (BTC) در آخرین روز ماه نوامبر، قوی‌ترین کندل ماهانه خود از آوریل 2022 را بست و در محدود 38000 دلار باقی ماند.

نمودار 1 ساعته بیت کوین/
نمودار 1 ساعته بیت کوین/دلار آمریکا. منبع: TradingView

ناکامی خرس‌ها در آغاز فشار فروش ماهانه

داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) و کوین تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets) عملکرد چشمگیر این رمزارز و حفظ سطوح حمایتی کلیدی در روز اول ماه دسامبر را نشان می‌دهند.

کندل ماهانه بیت کوین بالاتر از حمایت حیاتی 37700 دلار بسته شد و طبق داده‌های دفتر سفارش Material Indicators، نقدینگی خرید، از فروش لحظه آخری این دارایی جلوگیری کرده است. به عقیده تحلیلگران، وجود این کندل قوی با اختلاف سه هزار دلاری نسبت به کندل ماه قبل، می‌تواند به تحکیم قیمت در محدوده 35 تا 39 هزار دلار طی چند هفته آینده کمک کند.

داده‌های دفتر سفارش بیت کوین
داده‌های دفتر سفارش BTC/USDT؛ منبع: Material Indicators/X

ادامه حرکت صعودی قیمت بالاتر از محدوده 38 هزار دلار که ساعاتی پس از بسته شدن کندل نوامبر اتفاق افتاد، اولین حرکت قابل توجه بیت کوین در نیمه دوم هفته بود. این درحالی است که داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده نتوانست واکنش چندان قدرتمندی را به همراه داشته باشد.

اهمیت محدوده فعلی قیمت بیت کوین

کیث آلن (Keith Alan )، یکی از بنیانگذاران Material Indicators، با برجسته کردن ماهیت سرسخت محدوده فعلی پایین‌تر از کانال 40 هزار دلار، به اهمیت بسیار زیاد عبور از این مانع اشاره کرد. آلن به خطوط مقاومت و حمایت تاریخی (R/S) در این محدوده اشاره کرد و یادآور شد که چندین نمونه تلاقی تاریخی در این منطقه کوچک R/S Flip وجود دارد.

نمودار ماهانه قیمت بیت کوین در برابر دلار آمریکا
نمودار ماهانه قیمت بیت کوین در برابر دلار آمریکا؛ منبع:Material Indicators

پیش‌بینی قیمت بیت کوین

رمزارز اول بازار اکنون در حال آزمایش سطح فیبوی اصلاحی 50 درصدی روند نزولی 38419 دلار به 37501 دلار است و بالاتر از حمایت 37400 دلار و میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته خود با قیمت 38244 دلار معامله می‌شود. یک خط روند صعودی اصلی با حمایتی نزدیک به 37450 دلار نیز در نمودار ساعتی جفت ارز BTC/USD در حال شکل‌گیری است. در این روند صعودی، منطقه مقاومت 38400 دلاری اولین هدف برای خریداران است.

بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت ممکن است شروع یک رالی تازه باشد. در این حالت، سطوح 39200 و 39500 دلار موانعی هستند که عبور از آنها قیمت را به سمت مقاومت سرسخت 40000 دلاری سوق خواهد داد.

اگر بیت کوین نتواند از محدوده مقاومت مذکور با قاطعیت عبور کند، ممکن است با کاهش دیگری مواجه شود که قیمت آن را تا محدوده 37600 دلار یا SMA 100 پایین می‌کشد. در این حالت، سطوح 37450 دلار و 36720 دلار حمایت‌هایی هستند که مانع از سقوط سنگین بیت کوین خواهند شد.

در نمای یک ساعته بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD)، اندیکاتور مکدی (MACD) در منطقه صعودی شتاب بیشتری یافته و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالاتر از سطح 50 است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array