به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هفته گذشته، قیمت بایننس کوین (BNB) نیز همانند بیت کوین و اتریوم افزایش قابل توجهی را بالاتر از تراز 325 دلار تجربه کرد. خریداران توانستند قیمت این رمزارز پیشرو را به بالای سطوح 335 و 340 دلار برسانند.

با این حال، قیمت در نزدیکی تراز 345 دلار با مقاومت قدرتمندی روبه‌رو شد و نتوانست روند صعود خود را بیش از این ادامه دهد. در نتیجه، بالاترین سطح قیمت روزانه بایننس کوین در نزدیکی 345 دلار ثبت شده و قیمت شروع به کاهش کرد. این حرکت تا زیر سطوح حمایتی 340 و 335 دلار ادامه یافت. تلاش مستمر خرس‌ها (فروشندگان) باعث شد قیمت به زیر سطح فیبوی اصلاحی 50 درصدی حرکت صعودی 315 دلار به 345 دلار برسد.

در حال حاضر، بایننس کوین (BNB) زیر تراز 330 دلار و میانگین متحرک ساده 100 (در نمودار 4 ساعت) در حرکت است و با قیمت 325 دلار و 71 سنت معامله می‌شود. علاوه بر این، یک خط روند صعودی کلیدی نیز با حمایتی نزدیک به 325 دلار در نمودار چهار ساعته جفت‌ارز بایننس کوین در برابر دلار آمریکا  (BNB/USD) در حال شکل‌گیری است.

نمودار چهار ساعته قیمت بایننس کوین

نمودار چهار ساعته قیمت بایننس کوین (BNBUSD)؛ منبع: TradingView.com

در صورت افزایش مجدد قیمت، خریداران بایننس کوین باید ابتدا بر مقاومت موجود در نزدیکی تراز 330 دلار و میانگین متحرک ساده 100 چهار ساعته غلبه کنند. مقاومت مهم بعدی نیز نزدیک به سطح 335 دلار سر راه حرکت آنها قرار می‌گیرد. حرکتی قاطع بالاتر از مقاومت 335 دلاری می‌تواند جرقه آغاز یک روند صعودی تازه و حرکت به سمت مقاومت مهم بعدی، در حدود 345 دلار باشد. شکست صعودی این مانع می‌تواند قیمت بایننس کوین (BNB) را به مرز 350 دلار برساند. هرگونه افزایش بیشتر با لمس تراز 365 دلار همراه خواهد شد.

سناریوی کاهش قیمت بایننس کوین (BNB)

برخلاف دیدگاه صعودی فوق، اگر بایننس کوین (BNB) نتواند مقاومت 330 دلاری را با موفقیت پشت سر بگذارد، به حرکت نزولی خود ادامه خواهد داد. اولین حمایت برای مقابله با سقوط سنگین قیمت در نزدیکی تراز 325 دلار یا خط روند قرار دارد. حمایت بعدی نیز نزدیک به سطح 322 دلار به کمک خریداران می‌آید. ادامه این روند نزولی به زیر حمایت 322 دلاری، احتمالاً تداوم ریزش قیمت به سمت حمایت 315 دلاری را در پی خواهد داشت.

در نمودار چهار ساعته جفت‌ارز بایننس کوین در برابر دلار آمریکا  (BNB/USD)، شتاب اندیکاتور میانگین متحرک همگرا واگرا (MACD) در منطقه نزولی در حال افزایش است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) ) پایین‌تر از سطح 50 قرار دارد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array