به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همزمان با کاهش نوسانات اتریوم (ETH) تا پایین‌ترین سطح تاریخی در بازار، فشار وارد شده بر حمایت 1800 دلاری در حال افزایش است. بزرگترین توکن قراردادهای هوشمند با ارزش بازار 219 میلیارد دلاری خود، امروز با کاهش حجم معاملات تا مرز 4.5 میلیارد دلار روبه‌رو است.

افت 1.4 درصدی قیمت اتریوم در هفت روز گذشته، قیمت آن را به مرز 1827 دلار رسانده است. تلاش‌ گاوها برای شکست مقاومت 1850 دلاری بارها با شکست مواجه شده و احتمال ادامه روند کاهشی قیمت به زیر 1800 دلار را نشان می‌دهد.

کاهش ارزش اتریوم و احتمال یک بازگشت سریع

به غیر از جهشی که اواسط آوریل اتریوم را به بالای 2100 دلار رساند، این دارایی دیجیتال از ماه مارس (اسفند 1401) تاکنون در بازه‌ای بین 1600 تا 2000 دلار در نوسان بوده است. این افزایش قیمت با راه‌اندازی هاردفورک شاپلا (Shapella) و انتقال این شبکه به الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) آغاز شد، چون اطمینان می‌داد سرمایه‌گذاران می‌توانند پاداش‌های استیکینگ خود را از زنجیره بیکن (Beacon Chain) برداشت کنند.

نبود رویدادهایی که بتوانند بازار را به حرکت دربیاورند و ساختار کلی بازار کریپتو، حرکات قیمت اتر را محدود کرده است و این وضعیت ظاهراً همچنان ادامه دارد. بر اساس داده‌های پلتفرم کریپتو کوانت (CryptoQuant)، اتر از اول ژانویه تا 15 آگوست (11 دی 1401 تا 24 مرداد 1402) به طور مداوم بین محدوده 1.5 و 1.6 هزار دلار قرار داشته است.

ارزش تحقق یافته اتریوم
ارزش تحقق یافته در مقابل ارزش بازار اتریوم؛ منبع: CryptoQuant

وومینکیو (Woominkyu)، یکی از تحلیلگران بازار کریپتو معتقد است: “طبق این نمودار، این خط نشان‌دهنده میانگین قیمت «نقطه سربه‌سر» است که دارندگان اتریوم نه پولی به دست می‌آورند و نه ضرر می‌کنند. هر زمان که قیمت بازار از قیمت واقعی پایین‌تر باشد، به سرعت به این وضعیت واکنش نشان می‌دهد و این نشان می‌دهد که بازار، ارزش‌گذاری اتریوم را در آن زمان کمتر از حد واقعی می‌بیند.

در نمودار روزانه اتریوم، روند تحکیم مداوم با اندیکاتور همگرایی- واگرایی میانگین متحرک (MACD) که اندکی زیر خط میانه، بدون هیچ نشانه‌ای از حرکت به سمت بالا یا پایین قرار دارد، تأیید می‌شود.

نمودار اتریوم
نمودار روزانه اتریوم (ETH/USD)؛ منبع: Tradingview

قیمت اتریوم (ETH) اکنون با مقاومت مهمی در میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (خط آبی) در تراز ۱۸۴۰ دلار مواجه است. با افزایش فشار، حمایت 1800 دلاری تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرد. ولی برای حفظ چشم‌انداز صعودی این ارز، این خط حمایتی باید دست نخورده باقی بماند.

با این حال، احتمال افت شدید به زیر 1800 دلار و متعاقباً متحرک نمایی 200 روزه (خط بنفش) همچنان وجود دارد زیرا اتریوم برای خروج از این محدوده و ورود به کانال 2000 دلار به دنبال نقدینگی تازه است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array