به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همزمان با عبور بیت کوین از منطقه مقاومت 40 هزار دلار، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، اتریوم (ETH)  نیز به رالی گسترده بازار پیوست و با بیش از 4.30 درصد رشد روزانه اکنون با قیمت 2249 دلار ترید می‌شود. این دارایی با ارزش بازار 270 میلیارد دلاری، دستاورد هفتگی خود را به مرز 10 درصد افزایش داده است.

رالی اتریوم (ETH) به 3 هزار دلار ختم می‌شود؟

علی مارتینز، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، معتقد است که قیمت فعلی اتریوم (ETH)  یک فرصت خرید بالقوه مطلوب به‌شمار می‌رود. مارتینز با اشاره به داده‌های ارائه شده توسط IntoTheBlock نشان می‌دهد حجم قابل توجهی از توکن‌ها که به حدود 43.8 میلیون واحد اتر (ETH) می‌رسد، در محدوده قیمت 1900 تا 2100 دلار توسط 5.85 میلیون کیف پول خریداری شده است.

اینپوت اوت پوت اتریوم

بنابر این داده‌ها، مارتینز به این نتیجه می‌رسد که این محدوده قیمتی خاص ممکن است در سال‌های آینده به یک سطح حمایتی مهم و قابل توجهی برای اتریوم تبدیل شود. از این رو، به عقیده او شاید هنوز برای خرید و ورود به بازار اتریوم دیر نباشد.

وی ادامه مسیر اتریوم (ETH) را امیدوارکننده می‌داند و پیش‌بینی می‌کند که اگر این دارایی دیجیتال به یک کندل هفتگی ثابت بالای 2150 دلار برسد، پتانسیل آغاز یک روند صعودی هیجان‌انگیز را دارد. در این مسیر اتر می‌تواند به سمت 2600 دلار پیش رفته و با رسیدن به سطوح بالاتر، تراز 3500 دلار را هدف قرار دهد.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار هفتگی اتریوم؛ منبع:TradingView

در یک تحلیل مقایسه‌ای طولانی مدت بین بیت کوین و اتریوم، مشخص می‌شود که هر دو ارز دیجیتال از اواسط اکتبر رالی قابل توجهی را تجربه کرده‌اند. از سوی دیگر، بلاکچین اتریوم همچنان به پیشرفت‌های کلیدی خود ادامه می‌دهد و در تازه‌ترین گزارش، مصرف انرژی خود را به میزان خیره کننده 99 درصد کاهش داده است.

تحلیل روزانه قیمت اتریوم (ETH)

اتریوم اکنون بالاتر از تراز 2200 دلار و میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته خود معامله می‌شود. در روند صعودی، قیمت در نزدیکی منطقه 2250 دلار اولین مانع را پشت سر گذاشته است و به سمت مقاومت 2320 دلار در حرکت است. حرکتی قاطع بالاتر از تراز 2320 دلار می‌تواند قیمت را به سمت منطقه مقاومت 2450 دلاری سوق دهد.

نمودار یک ساعته اتریوم
نمودار یک ساعته اتریوم ( ETHUSD)؛ منبع: TradingView

مقاومت بعدی نزدیک به 2500 دلار در حال تشکیل است که بالاتر از آن قیمت می‌تواند حرکت به سمت 2650 دلار را هدف قرار دهد. هرگونه افزایش بیشتر از این ناحیه، موجی صعودی به سمت 2800 دلار را آغاز خواهد کرد.

ولی اگر اتریوم نتواند مقاومت 2220 دلاری را قاطعانه پشت سر بگذارد و در این منطقه تثبیت شود، ممکن است با یک اصلاح نزولی تازه به سمت تراز 2190 دلار و خط روند سقوط کند. در این حالت، حمایت مهم بعدی نزدیک به 2165 دلار یا سطح فیبوی اصلاحی 76.4% حرکت صعودی 2147 دلار به 2229 دلار مانع از ریزش قیمت می‌شود. در حال حاضر، حمایت اصلی نزدیک به 2120 دلار واقع است، زیرا از دست دادن این حمایت می‌تواند آغازکننده یک روند نزولی پایدار و سقوط به سمت 2050 دلار و حتی 2000 دلار در کوتاه مدت باشد.

در نمای یک ساعته جفت ارز اتریوم در برابر دلار آمریکا (ETHUSD)، اندیکاتور همگرایی واگرایی میانگین‌های متحرک (MACD) در منطقه صعودی در حال افزایش است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالاتر از سطح 50 قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array