به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مدتی است که اتریوم (ETH) بالاتر از منطقه حمایتی 1550 دلار باقی مانده است. پامپ اخیر قیمت بیت کوین به بالای مقاومت 28500 دلاری باعث آغاز حرکت صعودی اتر شد و قیمت این آلتکوین را به بالای سطوح مقاومت 1600 دلار و 1620 دلار رساند. خریداران حتی موفق شدند منطقه مقاومت کلیدی 1650 دلاری را نیز پشت سر بگذارند و سقف قیمت روزانه را در نزدیکی 1700 دلار تشکیل دهند.

قیمت اتریوم (ETH) اکنون بسیار بالاتر از سطح فیبوی اصلاحی 23.6% حرکت صعودی 1620 دلار به 1700 دلار در حال تحکیم سود است.

بررسی نمودار روزانه این رمزارز نشان‌دهنده مقطعی مهم است که اتریوم در حال حاضر در آن قرار دارد. تعداد دفعاتی که قیمت با این منطقه مقاومتی برخورد کرده و بازگشته است، اهمیت آن را بیشتر نشان می‌دهد. از نظر تاریخی، ناتوانی مداوم در شکستن چنین مقاومتی اغلب به پولبک‌های شدید منجر شده است.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه قیمت اتریوم (ETH)؛ منبع: TradingView

یکی از عوامل نگران‌کننده در مورد اتریوم، فعالیت کم کاربران درون این شبکه بلاکچین است. علیرغم اینکه این شبکه بستری گسترده و پرکاربرد برای برنامه‌های غیرمتمرکز بی‌شماری است که در آن ساخته شده‌اند، رکود اخیر در فعالیت‌های درون زنجیره‌ای، نشانه‌ای از کاهش علاقه یا شاید تغییر موقت تمرکز کاربران به سمت سایر پلتفرم‌های بلاکچین است.

نکته‌ای که باید درنظر داشت این است که تعداد تراکنش‌ها، تنها عاملی نیست که تعیین‌کننده رونق یک شبکه بلاکچین است، بلکه فعالیت‌های توسعه، ارتقاء و پروژه‌های جدید نیز در این امر دخیل هستند. فعالیت کم درون یک شبکه ممکن است به کاهش یا حتی توقف این تلاش‌ها اشاره داشته باشد.

علاوه بر این، رقبایی مانند سولانا روزبه‌روز دستاوردهای بیشتری کسب می‌کنند. در حال حاضر، سولانا با 34 درصد افزایش قیمت نسبت به پایین‌ترین سطح سالانه خود، از اتریوم پیشی گرفته است. این اختلاف در میزان رشد قابل توجه است. مجموع این عوامل تاکنون باعث شده است اتریوم نتواند تمام پتانسیل خود را برای رشد قابل توجه قیمت به کار بگیرد.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم (ETH)

در نمودار یک ساعته اتریوم (ETH) می‌بینیم که این رمزارز اکنون بالای 1660 دلار و میانگین متحرک ساده 100 با قیمت 1697 دلار معامله می‌شود. یک خط روند صعودی کلیدی نیز با حمایتی نزدیک به 1645 دلار در نمودار ساعتی جفت ارز اتریوم در برابر دلار آمریکا (ETH/USD) در حال شکل‌گیری است. این خط روند نزدیک به سطح فیبوی اصلاحی 61.8% قرار دارد.

در ادامه روند صعودی فعلی، قیمت در نزدیکی سطح 1700 دلار با مقاومت مهمی مواجه است. پس از آن، سطوح 1720 دلار و 1750 دلار سر راه خریداران قرار می‌گیرند. انتظار می‌رود فروشندگان در این منطقه وارد عمل شوند و فشار فروش محسوسی را بر بازار تحمیل کنند. برای ادامه روند صعودی، اتر باید با قاطعیت از مقاومت 1750 دلاری عبور کند.

نمودار ساعتی اتریوم
نمودار یک ساعته قیمت اتریوم (ETH)؛ منبع: TradingView

در این حالت، اتر می‌تواند یک افزایش قیمت قوی به سمت مقاومت 1880 دلاری را در پیش بگیرد. هرگونه رشد بیشتر از این ناحیه، ممکن است راه را برای حرکت به سمت 2000 دلار باز کند.

ولی در مقابل، اگر اتریوم نتواند از مقاومت 1700 دلاری عبور کند و خرس‌ها بتوانند با حضور گسترده خود قیمت را به سمت سطوح پایین‌تر هدایت کنند، تراز 1660 دلار، 1645 دلار و منطقه خط روند تاحدودی از شتاب آنها می‌کاهد. شکست نزولی به زیر حمایت 1645 دلاری می‌تواند باعث کاهش بیشتر قیمت و حرکت به سمت 1620 دلار و میانگین متحرک ساده 100 (در نمای یک ساعته) شود. در این حالت، هدف بعدی خرس‌ها تراز  1550 دلار خواهد بود.

در نمودار ساعتی جفت ارز اتریوم در برابر دلار آمریکا (ETH/USD) اندیکاتور مکدی (MACD) در منطقه صعودی در حال افزایش است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) بالاتر از سطح 50 قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array