به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلا در تلاش برای حفظ جهش روز قبل خود در اوایل جلسه معاملاتی اروپا است. گرچه، موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو حرکت طلا را محدود می‌کند. بازارها همچنان دو کاهش نرخ بهره را برای سال 2024 پیش بینی می‌کنند.

قیمت طلا روز سه‌شنبه 29 خرداد 1403، به دنبال انتشار آمار اقتصادی آمریکا افزایش یافت. براساس این آمارها، شاخص قیمت مصرف کننده کمتر از حد انتظار کاهش یافته است. به این ترتیب احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش می‌یابد.

هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد افزایش، 2330 دلار و 67 سنت معامله می‌شود. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک نیز با یک کاهش 0.08 درصدی، به 2345 دلار رسیده است.

تاثیر موضع فدرال رزرو و انتظارات بازار بر قیمت طلا

در پایان جلسه سیاست‌گذاری ژوئن، فدرال رزرو موضع جنگ‌طلبانه‌تری اتخاذ کرد و تنها یک کاهش نرخ در سال جاری (2024) را پیش‌بینی کرد.

با وجود این، بازارها همچنان احتمال دو کاهش نرخ بهره در سال 2024 را قیمت‌گذاری می‌کنند که ناشی از بروز نشانه‌های کاهش تورم در آمریکا است.

این نشانه‌ها به فرسودگی مصرف کننده اشاره نموده و انتظار برای اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر و پس از آن کاهش دیگر در دسامبر 2024 را تقویت می‌کند.

نظرات مقامات فدرال رزرو و چشم انداز تورم

عدم اطمینان در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو همچنان قیمت طلا را پایین نگه داشته و محدود به یک محدوده کوچک می کند. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو سیگنال‌های متفاوتی ارائه می‌دهد. «جان ویلیامز» از فدرال رزرو نیویورک، خاطرنشان کرد که داده‌های اخیر تورم دلگرم کننده بوده و انتظار کاهش ادامه‌دار را تقویت کرده است.

در مقابل، «سوزان کالینز» از فدرال رزرو بوستون تأکید کرد که تورم سرسختانه بالاست و کاهش آن به هدف 2 درصد زمان بیشتری خواهد برد. «توماس بارکین» از فدرال رزرو ریچموند محتاطانه سخن گفت و از لزوم دریافت اطلاعات بیشتر خبر داد.
در حالی که اکثر مقامات بانک مرکزی آمریکا موضع بی‌طرفانه‌ای اتخاذ کرده‌اند، پایین آمدن سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌دار آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را بالا برده است.
کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تأثیر بازده دلار و خزانه داری آمریکا

پس از کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، دلار در حالت تدافعی باقی مانده و تا حدودی از فلز زرد غیر بازده حمایت کرد. عدم وجود آمارهای اقتصادی بیشتر به فضای معاملاتی فعلی طلا کمک می‌کند.

در حال حاضر شاخص دلار 0.05 درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

تحلیل قیمت طلا 30 خرداد

طلا در حال حاضر در محدوده 2330 دلار معامله می شود. نقطه پیوت قیمت در 2331.68 دلار برای تعیین حرکت بعدی قیمت بسیار مهم است. مقاومت اولیه در 2339.70 دلار و پس از آن مقاومت‌های بعدی در 2347.51 دلار و 2355.48 دلار قرار دارند.

از جنبه نزولی، حمایت اولیه در 2,322.23 دلار و حمایت‌های بیشتر در 2,313.14 دلار و 2,301.92 دلار یافت می‌شود.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA) در 2322.11 دلار است در حالی که میانگین متحرک نمایی 200 روزه 2331.15 دلار است. چشم انداز کلی زیر 2331.68 دلار نزولی باقی می‌ماند. شکست بالاتر از این سطح می تواند شتاب صعودی را افزایش دهد، در حالی که شکست به زیر ممکن است باعث فروش بیشتر شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array