به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، قیمت طلا به دلیل بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و همچنین افزایش ارزش دلار، به پایین‌ترین حد خود طی یک هفته گذشته رسید.

قیمت هر اونس طلا در حال حاضر 1916.66 دلار است که نسبت به نرخ روز گذشته (1925.96) حدود 9.02 دلار کاهش نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که بازار فلز گرانبها پس از شرایط فروش بالا به دنبال تثبیت است؛ چرا که قیمت در محدوده میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) قرار گرفته است.

اگر معامله‌گر بازار طلا هستید، تحرکات هفته پیش رو را به خوبی زیر نظر داشته باشید؛ چرا که احتمالاً شاهد نوسانات بیشتر و مهم‌تر از آن ورود خریداران به بازار پس از تعطیلات تابستانی باشیم. به عبارت دیگر، این هفته شاهد رفتارهای متلاطم زیادی خواهیم بود.

تحلیل بازار طلا

در صورت بروز شرایط نزولی، میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) و البته سطح 1900 دلاری را پیش رو داریم که هر دو حمایت خوبی را ارائه می‌دهند. در این مرحله، سطح 1900 دلار چیزی است که باید بیشترین توجه را به آن داشته باشید، زیرا اگر بخواهیم به پایین سطوح کنونی سقوط کنیم، شکست کامل حمایت محرز و این می‌تواند به سرعت بازار طلا را 100 دلار دیگر کاهش دهد.

از سوی دیگر، اگر ما روندی رو بالا داشته باشیم و از بالاترین قیمت هفته گذشته عبور کنیم، این امکان وجود دارد که بازار طلا به دنبال سطح 2000 دلار باشد. در نهایت، این نه تنها به دلار آمریکا، بلکه به وضعیت نرخ بهره در ایالات متحده نیز ارتباط دارد. بنابراین، باید به بازارهای نرخ بهره در آمریکا توجه کنید، زیرا با افزایش نرخ‌ها، جذابیت طلا کاهش می‌یابد. اگر شاهد کاهش نرخ بهره باشیم، شاهد افزایش قیمت طلا نیز خواهیم بود.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران 95 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس 19 و 20 سپتامبر بدون تغییر نگه دارد که می‌تواند به نفع طلا باشد و مانع کاهش بیشتر قیمت آن شود. 60 درصد هم احتمال دارد نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی در همین سطح فعلی باقی بماند.
بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array