به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز سه‌شنبه 19 تیر افزایش یافت و برخی از زیان‌های قبلی را جبران کرد زیرا معامله‌گران منتظر سیگنال‌های منفی از سخنرانی «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو بودند.

فلز زرد با حفظ برخی از افزایش‌های هفته گذشته، روز دوشنبه 18 تیر عقب نشینی کرد زیرا آمار ملایم بازار کار انتظارات کاهش نرخ بهره در سپتامبر 2024 را افزایش داد. دلار ضعیف نیز به رشد طلا کمک کرد.

هر اونس طلا با 0.4 درصد افزایش به 2367 دلار و 97 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آتی تحویل ماه اوت با 0.5 درصد افزایش به 2374.40 دلار در هر اونس رسید.

طلا از افزایش گمانه زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر به ویژه با عقب نشینی دلار سود برد.

خوانش‌های ملایم بازار کار باعث شد معامله‌گران بر روی این موضوع قیمت‌گذاری کنند که پاول، طی سخنرانی دو روزه خود در مقابل کنگره که قرار است اواخر روز جاری آغاز شود، از سیاست‌های تهاجمی خود عقب نشینی خواهد نمود.

در حالی که پاول اخیراً به حصول پیشرفت‌هایی در کاهش تورم اشاره نموده، در عین حال اعلام کرد که فدرال رزرو هنوز برای شروع کاهش نرخ بهره به آمارها و شواهد بیشتری نیاز دارد.

داده‌های کلیدی تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) نیز در کانون توجهات قرار داشته و احتمالاً در چشم‌انداز فدرال رزرو از نرخ‌های بهره تأثیرگذار است.

نرخ‌های بهره پایین‌ نوید خوبی برای طلا و سایر فلزات گرانبها است، زیرا جذابیت دلار و بدهی‌ها را که معمولاً در محیط‌های با نرخ بالا می‌درخشند، کاهش می‌دهند.

سایر فلزات گرانبها در روز سه شنبه 19 تیر افزایش یافتند. معاملات آتی پلاتین با 0.7 درصد افزایش به 1022.05 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با 1 درصد افزایش به 31.218 دلار در هر اونس رسید.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز جاری بیشتر افزایش یافت؛ به طوری که معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن 0.2 درصد افزایش یافت و به 9933.50 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با 0.4 درصد افزایش به 4.6245 دلار در هر پوند رسید.

معامله گران مس بر سرنخ های اقتصادی بیشتری از واردکننده اصلی طلا (چین) متمرکز شده و آمار رشد اقتصادی و تورم نیز که اواخر این هفته منتشر می‌شود را زیر نظر دارند.

کاهش خوش‌بینی نسبت به بهبود اقتصادی چین، باعث زیان شدید فلز قرمز تا ماه ژوئن 2024 شد. ترس از جنگ تجاری با غرب نیز قیمت مس را نسبتاً پایین نگه داشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array