به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا همچنان روند صعودی را تجربه می‌کند و به 2377 دلار در هر اونس می رسد که با پیش بینی بازار از احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، تشدید شده است. از آنجا که سرمایه گذاران بر داده‌های تورم آتی آمریکا تمرکز کرده‌اند، طلا همچنان کانون توجه سرمایه‌گذاران است.

«جروم پاول» رئیس فدرال رزرو در سخنرانی اخیر خود قبل از کنگره، شاخص‌های بهبود یافته اما مبهم اقتصادی منتشره ژوئن 2024 را برجسته کرد. وی خاطرنشان ساخت که به آمارهای جامع‌تری برای درک درست تورم، نگرانی‌های مربوط به کندی رشد اقتصادی و بازار کار نیاز است.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به آمارهای اقتصادی آمریکا، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر 2024 افزایش یافته، اما از آنجایی که جروم پاول منتظر آمارهای بیش‌تر است؛ نیاز به کاهش بیشتر تورم است تا اطمینان بیشتری به سیاستگذاران برای پایین آوردن نرخ بهره بدهد.

معامله گران 73 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه سپتامبر 2024 پایین بیاید. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

انتظار می‌رود تورم در آمریکا 0.1 درصد طی یک ماه گذشته افزایش یافته باشد و تورم سالیانه به 3.1 برسد. هرگونه افزایش فشار بر قیمت‌ها مبارزه فدرال رزرو با تورم را به چالش کشیده و پایین آمدن نرخ بهره را به تعویق می‌اندازد که تاثیر مستقیم بر طلا گذاشته و قیمت آن را تا سطح 2300 دلار پایین می‌آورد.

مقاومت اولیه طلا سطح 2383 دلار است که عبور از این سطح، راه را برای حرکت به سمت کانال 2400 دلار هموار می‌سازد. از سوی دیگر، حرکت طلا به سمت سطح 2281.66 دلار می‌تواند نشانه از سرگیری روند نزولی باشد که در این صورت سطح حمایت بعدی کانال 2175 دلار است.

قیمت نقره امروز با 0.13 درصد کاهش به 31 دلار و 2 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.26 درصدی، 986 دلار و 46 سنت معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array