به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جفت ارز پوند به دلار (GBP/USD) آماده است که در هفته جاری، حمایت روزانه خود را پس از ثبت بالاترین رکورد سال (2024) در هفته گذشته، مجددا مورد آزمون قرار دهد.

از جمله آمارهای اقتصادی هفته پیش رو می‌توان به گزارش دستمزد و اشتغال اشاره نمود. به نظر می‌رسد، پیش از انتشار این آمارها، موقعیت تکنیکال پوند/دلار آمریکا به نفع گاوها متمایل است.

غلبه بر مقاومت ماهانه جفت پوند به دلار

هفته گذشته گاوهای پوند به دلار این جفت ارز را پس از دو ماه نزولی با یک افزایش 1.6 درصدی از مقاومت ماهانه در 1.2715 دلار عبور دادند.

در حالی که ممکن است استدلال شود که این بازار اکنون در مراحل اولیه یک روند صعودی است، لایه بعدی مقاومت در 1.3111 دلار بسیار مهم است، زیرا شکست این سطح نشان دهنده یک روند صعودی طولانی مدت برای پوند در برابر دلار آمریکا خواهد بود.

آنچه عملکرد هفتگی و حتی ماهانه کنونی را تقویت می‌کند، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار ماهانه است که اخیراً بالای خط مرکزی 50 مانور داده که نشان دهنده یک حرکت مثبت است.

مقاومت روزانه جفت ارز پوند به دلار

در بازه زمانی روزانه، روند جفت ارز پوند به دلار صعودی است. مقاومت روزانه در روز جمعه (18 اسفند) درسطح 1.2890 دلار وارد شد، سطحی که فروش ملایم پایان هفته را به خود جلب کرد. در این مرحله، حمایت روزانه بین 1.2795 تا 1.2817 دلار قرار دارد.

همان‌طور که روند صعودی ماهانه و روزانه نشان می‌دهد، شکست سطح 1.2890 دلاری در هفته جاری احتمالاً آزمایش مقاومت روزانه 1.2940 دلار را به همراه خواهد داشت، که در سایه اوج نوسانی (27 جولای 2023) در 1.2996 دلار قرار دارد.

چشم انداز کوتاه مدت جفت پوند/دلار

تحلیل و بررسی جفت ارز پوند به دلار

پرایس اکشن پوند به دلار در تایم فریم یک ساعته حاکی از اتمام هفته با یک شیب ملایم و آزمون نقاط 1.2825 تا 1.2840 دلار است. با در نظر گرفتن یک چشم انداز صعودی در مقیاس ماهانه و محو شدن مقاومت در مقیاس روزانه، هفته جاری می‌تواند برای خریداران این بازار جذاب باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array