به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نقره پس از اینکه در ابتدا به بالاتر از سطح 26 دلار رسید، در جریان معاملات روز جمعه (14 آوریل، 25 فروردین) یک روند عکس را در پیش گرفت. سطح 26 دلار منطقه‌ای است که چندین بار مهم بوده است و بنابراین ارزش توجه دارد. در واقع سطح 26 دلار دروازه‌ای برای رسیدن به سطوح بالاتر و ثبت رکوردهای جدید است، اما قیمت و روند نشان می‌دهد که هنوز به این سطح نزدیک نشده‌ایم.

نمودار نقره اصلی

فکر می‌کنم این وضعیتی است که در آن بازار همچنان بسیار پر سر و صدا و نوسانی خواهد بود، اما برای تمرکز بر سطوح آتی قیمت، باید به ریسک‌پذیری کلی در سراسر جهان توجه دقیق داشته باشید. به هر حال، نقره قطعاً بازار بسیار پرنوسانی است و برای تبدیل شدن به دارایی امن که معامله‌گران می‌خواهند مالک آن شوند، نیاز به ریسک‌پذیری زیادی دارد.

به خاطر داشته باشید که نقره یک فلز صنعتی است و ممکن است به لحاظ چشم‌انداز رشد اقتصاد جهانی و همچنین میزان تقاضا، دچار مشکلاتی شود. به نظر می‌رسد که اقتصاد جهانی کند می‌شود، و این دقیقاً همان چیزی است که بسیاری از مردم در جلسه معاملاتی روز جمعه روی آن تمرکز کرده‌اند؛ چنین به نظر می‌رسد که اقتصاد در آستانه فروپاشی است. این موضوع بر استفاده صنعتی از نقره تأثیر می‌گذارد و باید به آن توجه زیادی کرد.

در صورت شروع روند نزولی، سطح 25 دلار حمایت می‌شود، زیرا یک مانع مقاومت قبلی بوده و البته به لحاظ روانشناسی مورد توجه است. سطح 25 دلار یک رقم بزرگ، گرد و از نظر روانی مهم است. در زیر این سطح، کانال 24 دلار نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. پیش‌بینی می‌شود که این سطح توجه خریداران را چندان جلب نخواهد کرد.

نقره در بازارهای اروپا

قیمت نقره در معاملات اروپا برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت، و برای اولین بار در یک سال گذشته بالای 26 دلار در هر اونس معامله شد و تقریباً پنجمین سود هفتگی متوالی را رقم زد، زیرا دلار در برابر رقبای اصلی کاهش یافت و انتظار می‌رود که تقاضای واقعی در چین بهبود یابد. پس از آنکه آمارها نشان داد قیمت‌های تولیدکننده ایالات متحده در ماه مارس کاهش یافته است، شاخص دلار به پایین‌ترین حد یک سال اخیر سقوط کرد که این امر باعث تقویت روند پایان دادن به چرخه سیاست‌های سخت‌گیرانه توسط فدرال رزرو شد.

در چین، صادرات در ماه مارس به‌طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت و این نشان دهنده آن است که اقتصاد چین به‌سرعت به شرایط قبل از تعطیلی‌های کووید 19 باز می‌گردد.

قیمت امروز نقره

به گزارش اکونومیز (economies) قیمت نقره بیش از 1 درصد افزایش یافت و به 26.09 دلار در هر اونس رسید که بالاترین میزان از آوریل 2022 است، کمترین قیمت امروز نقره در جلسات معاملاتی اروپا 25.78 دلار است، فلز گرانبها دیروز سود 1.3 درصدی را ثبت کرد که سومین سود متوالی است که بیشتر فلزات دلاری نشان می‌دهند.

معاملات هفتگی

قیمت نقره تاکنون در این هفته 4.5 درصد افزایش یافته است و در مسیر کسب پنجمین سود هفتگی متوالی قرار دارد که طولانی‌ترین روند افزایشی از ژانویه 2022 تاکنون است.

دلار

شاخص دلار در روز جمعه برای چهارمین جلسه متوالی 0.2 درصد سقوط کرد و در برابر سبدی از رقبای اصلی به 100.79 رسید. دلار ضعیف‌تر، معاملات آتی نقره بر اساس دلار را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر می‌کند. در واقع دلار به دنبال انتشار آمار تورم ایالات متحده که نشان می‌داد قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه مارس به پایین‌ترین حد در دو سال گذشته رسیده است، کاهش یافت. این در حالیست که قیمت‌های تولیدکننده در ماه مارس به بیشترین میزان در سه سال اخیر کاهش یافت. تورم در ایالات متحده در بحبوحه نشانه‌هایی از رکود قریب‌الوقوع این کشور کاهش یافته است، و این گمانه زنی را برانگیخت که فدرال رزرو به زودی به چرخه سیاست‌های سختگیرانه پایان خواهد داد.

اکنون بازارها با احتمال 69 درصدی برای افزایش 0.25 درصدی نرخ در ماه می، که آخرین مورد خواهد بود، قیمت‌گذاری می‌کنند.

رشد تقاضای چین

آمارهای اخیر نشان می‌دهد که صادرات چین در ماه مارس 14.8 درصد افزایش یافته است و اقتصاددانانی را که انتظار کاهش 7 درصدی پس از افت 6.8 درصدی در فوریه را داشتند، سردرگم کرده است. چنین داده‌هایی نشان دهنده بهبود واقعی اقتصاد چین، بزرگترین مصرف کننده فلزات و کالاها در جهان پس از پیامد همه‌گیری کووید 19 است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  economies ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array