به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سرمایه‌گذاران بازار طلا با احتیاط معامله کرده و در حال حاضر نظاره‌‌گر بازار هستند، چرا که این هفته رویدادهای متعددی هست که می‌تواند تأثیر عمیقی بر بازارهای مالی سراسر جهان داشته باشد. احتیاط بخش عمده‌ای از احساسات بازار را در برگرفته است، چرا که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) از روز سه‌شنبه در مجلس سنا هستند. به دنبال آن گزارش مشاغل وزارت کار ماه فوریه در روز جمعه منتشر خواهد شد.

نمودار طلای کیتکو

از ساعت 4 بعد از ظهر به وقت ایالات شرقی آمریکا، فعال‌ترین قرارداد آتی طلا نسبت به فعال‌ترین قراردادهای آوریل 2.50 دلار یا 0.13 درصد کاهش یافته و در 1852 دلار ثابت شده است. همزمان، دلار آمریکا نیز با کاهش 0.18 درصدی یا 18 واحدی در حال حاضر روی 104.30 ثابت شده است.

نمودار شاخص دلار

اعضای فدرال رزرو هاوکیش باقی می‌مانند

مری دالی (رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو) در رابطه با مسائل اقتصادی و سیاسی با مایل استرین (مدیر مطالعات سیاست اقتصادی) در مؤسسه امریکن اینترپرایز گفتگو کرد. آنچه مسلم است، جناح جنگ طلب فدرال رزرو قوی‌تر عمل می‌کند. در این نشست از مری دالی سؤال شد که به نظر شما در حال حاضر اوضاع اقتصادی چگونه است؟ مری دالی جواب داد، اقتصاد در حال حاضر شتاب خوبی دارد و به نظر می‌رسد که سیاست پولی شروع به تأثیرگذاری کرده است.

در طول مصاحبه، بیان کرد که سیاست فدرال رزرو به احتمال زیاد حفظ سیاست انقباضی برای مدت طولانی‌تری خواهد بود.

سخنرانی جروم پاول

اگرچه اعضای تندرو فدرال رزرو در اقلیت هستند، انتظار می‌رود که پاول (رئیس فدرال رزرو) در سخنرانی فردا در کمیته بانکداری سنا و در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، عنوان کرد که برای مدت طولانی‌تری نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی، به افزایش نرخ بهره بالاتر نیاز است. سخنرانی پاول با دو گزارش اقتصادی بسیار مهم روز جمعه دنبال می‌شود. روز جمعه وزارت کار آخرین آمار مشاغل ژانویه را منتشر می‌کند و پس از آن آمارهای تورم در روز سه‌شنبه، 14 مارس منتشر می‌شود.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

نمودار تکنیکال طلا جهانی

بازار طلا در جلسه معاملاتی روز دوشنبه (6 مارس، 15 اسفند) افزایش قابل توجهی را تجربه کرد، اما پس از آن برای آزمایش متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) عقب‌نشینی کرد. با این حال، علیرغم این نوسانات کوتاه مدت، مهم است که بدانیم بازار طلا همچنان به شدت نوسان خواهد داشت و تحت تأثیر دلار آمریکا و بانک مرکزی ایالات متحده قرار دارد.

در حالی که بازار در حال حاضر نشانه‌هایی از حرکت صعودی را نشان می‌دهد، چندین عامل وجود دارد که می‌تواند موانع مهمی ایجاد کند. اولین مورد، سطح 1900 دلار است که قبلاً شاهد فشار فروش بالایی بوده و همچنان یک مانع مهم است. همچنین روند گسترده‌تر بازار، مانند نوسانات فعلی بازار اوراق قرضه، که بر طلا و سایر بازارها تأثیر می‌گذارد نیز مهم است. اگر طلا از سطح 1800 دلار عبور کند، نشان دهنده نقض قابل توجه سطوح حمایتی کلیدی خواهد بود و می‌تواند منجر به فروش قابل توجهی شود. با توجه به بی‌ثباتی فعلی بازار طلا، رعایت احتیاط در تعیین اندازه موقعیت ضروری است. همانطور که گفته شد، من در مورد تهاجمی شدن بیش از حد در هر جهت خاص در این مرحله محتاط خواهم بود.

تحلیل تکنیکال نقره

با عقب‌نشینی گسترده بازارهای کالایی، نقره به سمت سطح 21.00 دلار حرکت کرد. نزدیکترین سطح حمایت برای نقره 20.90 دلار است. اگر نقره به زیر این سطح برسد، به سوی سطح حمایت بعدی نزدیک به پایین‌ترین سطح اخیر در 20.50 دلار حرکت می‌کند.

نمودار نقره

تحلیل تکنیکال پلاتین

پلاتین در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 50 روزه (50 EMA) در 980 دلار با مقاومت روبرو شد و عقب‌نشینی کرد. اگر پلاتین بالاتر از 50 EMA قرار گیرد، به سمت سطح 1000 دلار خواهد رفت.

نمودار پلاتین

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

ترجمه: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire , fxempire , fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array