به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با کاهش ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها، طلا به بالاتر از سطح 1980 دلار بازگشت. بازدهی پایین خزانه‌داری به عنوان یک کاتالیزور افزایشی اضافی برای بازارهای طلا عمل کرد.

طلا هفته را با مثبت آغاز کرد و در روز دوشنبه (24 آوریل، 4 اردیبهشت) افزایش یافت. با این حال، علیرغم کاهش ارزش اوراق خزانه آمریکا و کاهش ارزش دلار، بازار امروز (5 اردیبهشت) در حال تلاش برای حفظ حرکت است. این احتیاط به دلیل انتشار آمارهای رشد و تورم ایالات متحده در روزهای آینده است که احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر تصمیمات سیاستی فدرال رزرو در جلسه 2-3 می خواهد داشت. از نظر تاریخی، بازدهی بالاتر بر تقاضا برای طلا تأثیر می‌گذارد. با این حال، با کاهش فعلی اوراق خزانه ایالات متحده، ممکن است شاهد افزایش تقاضا برای طلا باشیم. علاوه بر این، دلار ضعیف‌تر، طلا را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند جذاب‌تر می‌کند.

تحلیل تکنیکال بازار طلا

نمودار طلا

بازارهای طلا روز سختی را در روز جمعه پشت سر گذاشتند، اما به نظر می‌رسد که بازار در تلاش است تا زیر سطح 2000 دلار حمایت پیدا کند. در صورت تغییر روند، این امکان وجود دارد که بتوانیم به سطح 2050 دلار و شاید حتی تا سطح 2100 دلار برگردیم. از سوی دیگر، اگر بازار به پایین‌ کندل‌ سقوط کند، می‌تواند به سمت متحرک نمایی 50 روزه نزدیک به سطح 1950 دلار حرکت کند.

روند قیمت نشان دهنده بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران و نوسانات قریب‌الوقوع است. این معمولاً به این معنی است که سرمایه‌گذاران منتظر اخبار جدید هستند تا حرکت بعدی خود را مشخص کنند. شایان ذکر است که سطح 2100 دلار در بالا منطقه‌ای است که قبلاً در آن مقاومت زیادی دیده‌ایم، بنابراین اگر بخواهیم به نحوی از آن عبور کنیم، بازارهای طلا وارد شرایط خرید بالا خواهند شد. تا زمانی که به زیر متحرک نمایی متحرک نمایی 50 روزه نرسیدیم، احتمال صعودی شدن بازار وجود دارد. در حال حاضر، خرید طلا نسبت به سایر دارایی‌ها چشمگیر است.

در کوتاه‌مدت، احتمالاً شاهد رفتارهای نوسانی زیادی خواهیم بود. در بلند مدت هر اصلاحی فرصت خرید است. در حال حاضر، در صورتی که طلا بالای 1980 دلار بماند، به سمت مقاومت در سطح 2000 دلار خواهد رفت. حرکت بالاتر از این سطح، طلا را به سمت مقاومت بعدی در 2010 دلار سوق خواهد داد.

سرمایه‌گذاران طلا منتظر تأثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو

بازار انتظار دارد فدرال رزرو در نشست 2-3 می خود 25 واحد دیگر نرخ بهره را افزایش دهد، و با احتمال 87.2 درصد بر روی این نرخ قیمت‌گذاری شده است. سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر گزارش شاخص اعتماد مصرف‌کننده ایالات متحده، شاخص اصلی مخارج مصرف شخصی و نرخ رشد سه ماهه تولید ناخالص داخلی هستند که در این هفته منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود این گزارش‌ها باعث تضعیف دلار آمریکا و در نتیجه تقویت قیمت طلا در کوتاه مدت شود.

در همین حال، نگرانی‌ها در مورد رسیدن خزانه‌داری ایالات متحده به سقف بدهی خود در ماه‌های آینده باعث شده برخی از سرمایه‌گذاران از خرید اوراق خزانه‌داری اجتناب کنند و به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری کم ریسک باشند. از نظر فعالیت فیزیکی بازار، بزرگترین کشور مصرف کننده طلا در جهان، 12 درصد افزایش سالانه مصرف طلا را از ژانویه تا مارس تجربه کرد.

تحلیل تکنیکال نقره

نقره

نقره به دلیل تمرکز معامله‌گران بر تضعیف دلار و بازدهی پایین‌تر خزانه‌داری، به بالای سطح 25.00 دلار بازگشت.

نزدیکترین سطح مقاومت برای نقره 25.30 دلار است. در صورتی که نقره به بالاتر از این سطح صعود کند، به سمت مقاومت بعدی در 25.60 دلار حرکت می‌کند. در سمت حمایت، حرکت به زیر سطح 25.00 دلار راه را برای آزمایش حمایت 24.65 دلار باز خواهد کرد.

سطوح حمایتی نقره عبارتند از: 24.35، 24.65 و 25 دلار

سطوح مقاومتی نقره عبارتند از: 25.30، 25.60 و 25.80 دلار

تحلیل تکنیکال پلاتین

نمودار پلاتین

پلاتین عقب‌نشینی کرد، زیرا معامله‌گران پس از رالی اخیر وارد فروش شده و سیو سود کردند. در جلسه معاملاتی امروز، نگرانی‌های رکود به عنوان یک کاتالیزور نزولی اضافی برای پلاتین عمل کرد. در صورتی که پلاتین به زیر نزدیکترین سطح حمایت در 1080 دلار برسد، به سمت سطح حمایت بعدی در 1065 دلار خواهد رفت. تست موفقیت آمیز این سطح، پلاتین را به سمت حمایت 1050 دلار سوق خواهد داد.

سطوح حمایتی پلاتین عبارتند از: 1080، 1065 و 1050 دلار

سطوح مقاومتی پلاتین عبارتند از: 1100، 1115 و 1140 دلار

خلاصه

با تمرکز معامله‌گران بر بازدهی پایین‌تر خزانه‌داری و ضعیف‌تر شدن دلار، طلا به بالای سطح 1980 دلار بازگشت.

نقره توانست به بالای سطح 25.00 دلار بازگردد.

پلاتین بیش از 3.5 درصد به دلیل فروش بالا و سیو سود کاهش یافت.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array