به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اخیراً بیت کوین (BTC) فشار فروش شدیدی را تجربه کرده و در نتیجه 3 درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد و تا مرز 35000 دلار کاهش یافت. این وضعیت از آغاز یک روند اصلاحی قدرتمند بعد از برخورد با مقاومت 37000 دلاری در هفته گذشته حکایت دارد.

نکات کلیدی درباره اصلاح قیمت بیت کوین (BTC)

همانطور که گزارش شد، فشار فروش اخیر در حالی رو به افزایش گذاشته است که نهنگ‌های بیت کوین (BTC) هفته گذشته بخش زیادی از دارایی خود را نقد کردند. علی مارتینز، تحلیلگر محبوب رمزارزها، معتقد است نهنگ‌های بیت کوین روز 3 نوامبر (12 آبان) روند کسب سود خود را آغاز کرده‌اند و از افزایش قیمت بیت کوین از 35000 دلار تا حدود 38000 دلار حداکثر استفاده را برده‌اند. در طی این دوره، بیش از 15 کیف پول که هر کدام حاوی بیش از 1000 واحد بیت کوین بود، دارایی‌های خود را فروخته‌اند.

کیف پول‌های دارای بیش از 1000 واحد بیت کوین
نمودار کیف پول‌های دارای بیش از 1000 واحد بیت کوین؛ منبع: علی مارتینز

از سوی دیگر، وی به کاهش سرعت رشد شبکه بیت کوین نیز اشاره دارد و متذکر می‌شود که افزایش قیمت بیت کوین همراه با کاهش سرعت رشد شبکه، نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است که نشان‌دهنده فقدان بالقوه مومنتوم کافی برای حفظ روند صعودی است. او افزود که این واگرایی نزولی بین قیمت بیت کوین و رشد شبکه به عنوان یک سیگنال فروش آن‌چین عمل می‌کند که معامله گران باید با دقت آن را در نظر داشته باشند.

داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده که دیروز منتشر شد نشان داد عدد 3.2 درصدی این شاخص که کمتر از سطوح پیش‌بینی شده بود، تاییدی بر کاهش نرخ تورم در این کشور است. این گزارش باعث تقویت بازارهای سهام شد و تحلیلگران انتظار دارند بیت‌کوین نیز به پیروی از این الگو، تا مرز 40000 دلار افزایش یابد. البته نباید فراموش کرد که CPI کنونی همچنان از هدف 2 درصدی فدرال رزرو بیشتر است و می‌تواند نشان‌دهنده چشم‌انداز اقتصادی پیچیده‌ای باشد که احتمالاً تاثیر قابل توجهی بر بیت‌کوین خواهد داشت.

مایکل ون د پوپ، تحلیلگر محبوب بازار کریپتو، گفت که بیت‌کوین در جستجوی حمایتی است که به آن کمک کند از محدوده 34.8 تا 35.2 هزار دلار قدرت کافی برای صعود دوباره را به دست آورد.

از سوی دیگر، تصمیم نهایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مورد تایید ETF اسپات بیت کوین تا روز 17 نوامبر (26 آبان) اعلام می‌شود که بی‌شک تاثیر عمیقی بر روند حرکت بازار کریپتو خواهد داشت. کتی وود از شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (Ark Invest) با اشاره به تعاملات بین کمیسیون، ARK و بلک‌راک به افزایش احتمال تایید ETF بیت کوین اشاره دارد. این اتفاق می‌تواند به‌عنوان یک کاتالیزور مثبت و قدرتمند، با جذب میلیاردهای دلار سرمایه به جهش قیمت بیت کوین کمک شایانی داشته باشد.

تحلیل قیمت بیت کوین (BTC)

بیت کوین که نتوانست از مقاومت ۳۷۵۰۰ دلاری عبور کند، کاهش جدیدی را از ناحیه 37423 دلاری آغاز کرد و حمایت حیاتی خود در 36400 دلار را شکست و روند افت خود را تا زیر سطوح 36000 دلار و 35500 دلار ادامه داد. این حرکت نزولی حتی تا زیر مارک 35 هزار دلار هم پیش رفت، ولی لمس منطقه حمایتی 34650 دلار به آغاز روند اصلاح صعودی قیمت کمک کرد.

این اصلاح صعودی بار دیگر قیمت رمزارز اول بازار را به بالای 35 هزار دلار و سطح فیبوناچی اصلاحی 23.6% روند نزولی سقف نوسانی 37423 دلار به 34666 دلار رساند.

بیت‌کوین اکنون پایین‌تر از مقاومت 36 هزار دلاری و میانگین متحرک ساده 100 یک ساعته خود با قیمت 35 هزار و 658 دلار معامله می‌شود. به‌علاوه، یک خط روند نزولی کلیدی نیز با مقاومتی نزدیک به 36050 دلار در نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD) در حال تشکیل است.

در مسیر صعودی، سطوح 35680 دلار و 36000 دلار و مقاومت خط روند در نزدیکی سطح فیبوناچی اصلاحی 50% اولین موانعی هستند که خریداران باید بر آنها غلبه کنند.

نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین
نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD)، منبع:  TradingView

اولین مقاومت اصلی نزدیک به 36780 دلار دیده می‌شود که بالاتر از آن، پتانسیل رشد دوباره تا رمز 37000 دلار وجود دارد. هر گونه افزایش بیشتر ممکن است بیت کوین را به سمت تراز 37500 دلار سوق دهد که بالاتر از آن قیمت می‌تواند با افزایش مومنتوم صعودی، راه خود را به سمت 38000 دلار باز کند.

در مقابل، اگر بیت کوین نتواند از محدوده مقاومت 36000 دلاری عبور کند، به حرکت نزولی خود ادامه داده و در نزدیکی تراز 35150 دلار به اولین حمایت برخورد می‌کند. حمایت اصلی بعدی 35000 دلار است که پایین‌تر از آن، خطر افت بیشتر در کوتاه مدت به سمت حمایت کلیدی 34650 دلار بیشتر می‌شود.

نمودار ساعتی جفت ارز بیت کوین در برابر دلار آمریکا (BTC/USD) اندیکاتور مکدی (MACD) در منطقه نزولی سرعت خود را از دست می دهد و شاخص قدرت نسبی (RSI) اکنون زیر سطح 50 است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: newsbtc و coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array