به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می رسد بازار طلا پیش از انتشار گزارش آمار تورم و صورتجلسه فدرال رزرو در روز چهارشنبه (12 آوریل، 23 فروردین) رنج شده و نوسانات اندکی را ثبت می‌نماید. چشم انداز تورم و آمار شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از مهمترین عوامل موثر بر مسیر نرخ بهره است. قیمت طلا روز سه‌شنبه (10 آوریل، 21 فروردین) پس از کاهش بیش از 1 درصدی جلسه قبل افزایش یافت، زیرا بازدهی خزانه‌داری کاهش یافت و دلار آمریکا در آستانه انتشار آمار کلیدی تورم مصرف‌کننده ایالات متحده کاهش یافت.

 

 

طلا

طلا به دلیل ادامه سوددهی معامله گران پس از افزایش اخیر (شرایط فروش)، به زیر سطح 2000 دلار بازگشت. دلار آمریکا به عنوان یک کاتالیزور نزولی اضافی برای بازارهای طلا عمل کرد. بازارهای طلا برای شروع هفته معاملاتی در روز دوشنبه (10 آوریل، 22 فروردین) شکاف کمتری داشتند، به نظر می‌رسد که بازار در حال رسیدن به سوددهی است. در حال حاضر ما در اطراف منطقه 2000 دلاری هستیم که یک منطقه قیمتی خوب به حساب آمده و فرصت‌های با سوددهی بالا در اختیار خواهد گذاشت. نزدیکترین سطح حمایت برای طلا در 1980 دلار قرار دارد. اگر طلا به زیر این سطح برسد، به سمت سطح حمایتی بعدی در 1960 دلار حرکت خواهد کرد.

همانطور که گفته شد، اگر ما به زیر سطح 2000 دلار سقوط کنیم، سطح 1975 دلار می‌تواند خریداران را وارد بازار نموده و حمایت خوبی ایجاد کند. در صورتی که این سطح حمایتی از دست برود، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) را پیش رو داریم. اگر بازار را زیر نظر داشته باشید، می بینید که ما چند هفته پیش یک حرکت جهشی صعود داشته‌ایم، و اکنون در یک کانال رفت و برگشتی بیشتر شاهد نوسانات جزئی بازار هستیم. این چیزی است که اغلب در پایان یک حرکت صعودی مشاهده می‌شود. بنابراین فکر می‌کنم که عقب نشینی کاملاً منطقی است، نه تنها از نقطه نظر سود گرفتن، بلکه از نقطه نظر تکنیکال نیز به همین صورت است.

این بدان معنا نیست که طلا به طور ناگهانی وارد بازار نزولی می‌شود. من فکر می‌کنم که این کم و بیش نشان‌دهنده فقدان حرکت مشخص در این مرحله است. کسانی که چند هفته پیش وارد بازار طلا شده‌اند، در چنین محیطی مایلند که از یک حرکت تقریبا 200 دلاری سود ببرند.

در صورت شروع روند صعودی، بازار به سمت سطح بعدی در 2050 دلار و سپس کانال بعدی در 2100 دلار حرکت خواهد کرد. در صورتی که معامله گر بازار طلا هستید، در حال حاضر فروش طلا توصیه نمی شود.

معاملات طلای آتی

معامله گران منتظر انتشار آمار اقتصادی در اواخر هفته (چهارشنبه 12 آوریل) هستند، این آمارها شامل؛ تورم، فروش خرده فروشی، و گزارش های تولید صنعتی و همچنین آخرین صورتجلسه فدرال رزرو است. سرمایه‌گذاران طلا بر تورم تمرکز کرده اند و منتظر انتشار داده های شاخص قیمت مصرف کننده در روز چهارشنبه هستند، که می تواند شفافیتی را در مورد مسیر نرخ بهره آینده برای نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در ماه می فراهم کند. اگر آمار تورم بالاتر از حد انتظار باشد، احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در ماه مه وجود دارد. قیمت طلا ممکن است با احتمال افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو محدود شود.

طلای آتی 22

تحلیل تکنیکال روزانه کامکس

روند اصلی طبق نمودار نوسان روزانه صعودی است. معامله تا 2049.20 دلار نشانه از سرگیری روند صعودی خواهد بود. حرکت به سمت 1965.90 دلار، روند اصلی را به نزولی تغییر خواهد داد. محدوده جزئی 1965.90 تا 2049.20 دلار است. بازار در حال حاضر در محور 2007.60 دلار قرار دارد.

محدوده کوتاه مدت 1830.20 تا 2049.20 دلار است. اگر روند به سمت نزولی تغییر کند، منطقه اصلاحی آن در 1937.60 تا 1912.20 دلار به هدف اصلی نزولی تبدیل خواهد شد.

سناریوی صعودی
حرکت مداوم به بالای 2007.60 دلار نشان دهنده حضور خریداران خواهد بود. اگر این حرکت بتواند به اندازه کافی شتاب صعودی ایجاد کند، به دنبال این باشید که بازار به سمت کانال 2049.20 دلار حرکت کند.

سناریوی نزولی
حرکت مداوم زیر 2007.60 دلار نشان دهنده حضور فروشندگان خواهد بود. اگر این حرکت به اندازه کافی شتاب نزولی ایجاد کرد، به دنبال آن باشید که فروش  به پایین‌ترین سطح در 1965.90 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال نقره

نقره

نقره تلاش دیگری برای ثابت ماندن در بالای سطح 25.00 دلار انجام داد اما شتاب خود را از دست داد و عقب نشینی کرد. قوی‌تر شدن دلار و افزایش بازدهی خزانه‌داری در جلسه معاملاتی امروز بازارهای طلا را تحت فشار قرار داد. در صورتی که نقره به زیر سطح حمایت 24.65 دلار برسد، به سمت سطح حمایت بعدی در 24.50 دلار خواهد رفت. حرکت به زیر این سطح راه را برای آزمایش حمایت 24.00 دلاری باز خواهد کرد.

در صورت شروع روند صعودی، مقاومت های پیش رو عبارتند از سطوح 25.30 و 25.60 دلار.

تحلیل تکنیکال پلاتین

پلاتین

در میان عقب نشینی گسترده در بازارهای فلزات گرانبها، پلاتین در حال تلاش برای رسیدن به زیر سطح 1000 دلار است. در صورت موفقیت آمیز بودن این تلاش، پلاتین به سمت سطح حمایت بعدی در 985 دلار حرکت خواهد کرد. در روند صعودی، پلاتین باید بالاتر از مقاومت در 1030 دلار قرار گیرد تا به بازگشت خود از پایین‌ترین سطح فوریه ادامه دهد.

در صورت شروع روند صعودی، سطوح مقاومت بعدی عبارتند از 1050 و 1065 دلار.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع:  fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array