به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نفت خام در طول جلسه معاملاتی روز سه شنبه (4 آوریل، 15 فروردین) تا حدودی آرام بوده اند، اما در کل در یک روند صعودی قرار دارند. بازارهای نفت ممکن است پس از افزایش اخیر به زمان بیشتری برای تثبیت نیاز داشته باشند زیرا معامله‌گران برای کاهش تولید غافلگیرکننده اوپک پلاس آماده نبودند.

تجزیه و تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نفت خام وست

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) از بالاترین سطح خود عقب نشینی کرد زیرا معامله‌گران پس از افزایش اخیر، که به دلیل تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت ایجاد شد به سوددهی رسیده و وارد فروش شدند. بازارهای نفت ممکن است برای چند روز تثبیت شوند زیرا اکثر معامله‌گران از تصمیم اوپک پلاس شوکه شده و برای ارائه برنامه های جدید به زمان نیاز دارند.

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در طول جلسه معاملاتی روز سه شنبه عملکرد اندکی داشته است. بازار همچنان شاهد میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) است، حوزه ای که بسیاری از معامله‌گران برای سیگنال‌های تکنیکال به آن توجه زیادی می کنند. شایان ذکر است که متحرک نمایی 200 روزه دقیقاً در محدوده تثبیت قبلی در سطح 82 دلار قرار دارد. ما یک گپ بزرگ در پایین داریم که احتمال دارد به زودی پر شود. میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) در حال حاضر در سطح 75.44 دلار قرار دارد و در حال افزایش است. گپ‌ها در زمان مقتضی پر می‌شوند، بنابراین می‌توان انتظار عقب‌نشینی کوتاه‌مدت را داشت. اما اگر شاهد کمی عقب‌نشینی و سپس جهش باشیم، آن‌وقت می‌توان این حرکت را یک نشانه صعودی در نظر گرفت.

همان‌طور که گفته شد، این واقعیت که اوپک به شکل ناگهانی تولید را کاهش داد، نشان می‌دهد که آنها نگرانی‌های زیادی در مورد تقاضای آینده دارند. در کل، بسته شدن روزانه بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه یک نشانه صعودی است.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

نمودار نفت خام برنت

نفت خام برنت تلاش کرد بالای سطح 86 دلار قرار گیرد اما شتاب خود را از دست داد و به زیر سطح 85 دلار بازگشت. از دیدگاه کلی، نفت برنت احتمالاً در منطقه 87 تا 89 دلار با مقاومت قابل توجهی روبرو خواهد شد. حرکت بالاتر از این ناحیه مقاومت نشان می‌دهد که نفت برنت آماده حرکت به سمت سطح 100 دلار است.

نفت خام برنت در جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه (4 آوریل، 15 فروردین) صعودی بود و به بالاترین سطح رسید. همانطور که گفته شد، میانگین متحرک نمایی 200 روزه (EMA 200) در حال حاضر درست بالای سطح 87 دلار قرار دارد و در حال افت است. EMA 200 روزه می‌تواند مقدار قابل توجهی مقاومت از خود نشان دهد.

 اگر از این نقطه عقب نشینی کنیم، بازار می‌تواند به سمت متحرک نمایی متحرک نمایی 50 روزه حرکت کند و شاید حتی گپ را پر کند. پر شدن گپ چیزی است که در بازارهای آتی بیشتر مشاهده می‌کنید، بنابراین عقب نشینی و نشانه ای از جهش در قسمت پایین گپ یک علامت صعودی خواهد بود. از سوی دیگر، اگر بازار نزولی شود، می‌توانیم تا سطح 75 دلار کاهش پیدا کنیم.

تحلیل تکنیکال گاز طبیعی

نمودار گاز طبیعی

با وجود افزایش صادرات LNG، در حالی که سرمایه‌گذاران بر پیش‌بینی‌های آب‌وهوا متمرکز بودند، گاز طبیعی نزدیک به پایین‌ترین حد اخیر قرار گرفت. تقاضای فعلی گاز طبیعی کم است و پیش‌بینی‌های آب و هوا همچنان نزولی است.

برای مشاهده آخرین اخبار اقتصادی کلیک کنید.

تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

نویسنده: لیلا درخشان

منبع:  fxempire، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array