به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با توجه به افزایش تعداد کیف پول‌هایی با حداقل 1000 بیت کوین (BTC) طی پنج روز گذشته، به نظر می‌رسد، این دارایی دیجیتال پیشرو، شاخص‌های صعودی خود را حفظ کرده است. به طور همزمان، عرضه بیت کوین در کوین بیس به کمترین میزان از سال 2018 کاهش یافت که نشان‌دهنده خروج قابل توجه آن از صرافی‌ها و ازسرگیری روند انباشت توسط سرمایه‌گذاران بزرگ است.

این کمبود در پلتفرم‌های معاملاتی، همراه با حرکت تکنیکی که باعث عبور خطوط میانگین متحرک نمایی کوتاه‌مدت (EMA) از خطوط بلندمدت شده است، زمینه را برای یک روند صعودی بالقوه فراهم می‌کند. این عناصر تصویری امیدوارکننده را برای آینده BTC ترسیم می‌کنند.

نهنگ‌ها دوباره مشغول انباشت بیت کوین هستند

در بازه زمانی بین 25 ژانویه تا 25 مارس (5 بهمن 1402 تا 6 فروردین 1403)، تعداد آدرس‌هایی که حداقل 1000 بیت کوین دارند از عدد 1491 به 1617 افزایش یافته است. این افزایش نشان‌دهنده وجود بالاترین تعداد نهنگ از فوریه 2021 تاکنون است که به‌نوبه‌خود نشانه دیگری از افزایش علاقه سازمانی به این ارز رمزپایه و پتانسیل وجود یک روند صعودی قریب‌الوقوع در بازار کریپتو است.

آدرس‌های دارای حداقل 1000 بیت کوین
آدرس‌های دارای حداقل 1000 بیت کوین. منبع: Glassnode.

خرید تهاجمی توسط نهنگ‌ها اغلب به عنوان یک شاخص مثبت در بازار تلقی می‌شود، چراکه با تغییر مسیر به سمت سطوح بالاتر، می‌تواند اعتماد بیشتری را در میان سرمایه‌گذاران خرد و معامله‌گران نهادی کوچکتر ایجاد کند. این دسته از سرمایه‌گذاران با تعبیر رفتارهای نهنگ‌ها به عنوان یک شاخص پیش‌بینی قابل اعتماد، احتمالاً مشارکت خود را در بازار افزایش می‌دهند و در نتیجه قیمت را  افزایش می‌دهند.

احتمال شورت اسکوئیز و جهش عمودی قیمت

برخی تحلیلگران معتقدند فروشندگان کوتاه مدت به دلیل کاهش روند نزولی و بازگشت روند صعودی، فشار را احساس می‌کنند و همین امر می‌تواند به طور بالقوه قیمت بیت کوین را به 80000 دلار برساند. عامل اصلی ایجاد شورت اسکوئیز (short squeeze) در بازار بیت کوین (BTC) این است که مارجین بین پوزیشن‌های لانگ سازمانی و پوزیشن‌های شورت صندوق تامینی «در بالاترین حد خود» قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، در حالی که صندوق‌های تامینی نزدیک به 15000 قرارداد خالص شورت دارند، موسسات نزدیک به 20000 پوزیشن خالص لانگ را مدیریت می‌کنند. در نتیجه این وضعیت، افت قیمت بیت کوین کمتر و کوتاه‌تر خواهد شد.

طی هفت روز گذشته بیت کوین بین کف قیمت 61224 دلاری و سقف 71511 دلار در نوسان بوده است که شکافی 8.7 درصدی را نشان می‌دهد. اگر بیت کوین بار دیگر به کانال 71000 دلار وارد شود، بر اساس داده‌های کوین گلس (CoinGlass)، 156.18 میلیون دلار پوزیشن شورت منحل خواهد شد. صعود به سقف 75000 دلاری نیز باعث لیکوئید شدن 3.85 میلیارد دلار پوزیشن شورت خواهد شد.

در صورت مشاهده شورت اسکوئیز مورد انتظار، رمزارز اول بازار با جهشی عمودی به سمت 80 هزار دلار صعود خواهد کرد. این جهش نقطه آغاز حرکت به سمت 100 هزار دلار خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array