به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نقره هفته گذشته به دلیل ترکیبی از داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر و گمانه زنی‌ها در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره آمریکا تا ژوئن 2024، افزایش یافت.

این فلز گرانبها برای دومین هفته افزایش داشت و پایه حمایتی بین 21.92 تا 23.50 دلار را ایجاد کرد. افزایش قابل توجه 50 دلاری طلا که عمدتاً ناشی از خرید قوی بانک مرکزی بود، به تقویت نقره کمک کرد. همبستگی بین قیمت طلا و نقره یک عامل مهم در تحرکات بازار فلز صنعتی است.

هفته گذشته، نقره (XAG/USD) به 23.13 دلار رسید که 0.18 دلار یا 0.78 درصد افزایش داشت.

تحلیل روزانه قیمت نقره

تحلیل نقره 13 اسفند

کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و شاخص دلار آمریکا که هفته گذشته 0.7 درصد کاهش یافت، نقش مهمی در تقویت قیمت فلزات گرانبها ایفا کرد. بازدهی پایین‌تر و دلار ضعیف‌تر، هزینه فرصت نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند نقره را کاهش می‌دهد. بازدهی 10 ساله خزانه‌داری آمریکا و شاخص دلار، پس از انتشار آمار شاخص احساسات مصرف کننده در فوریه 2024 و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) کاهش یافت.

سیاست پولی فدرال رزرو و تاثیر آن بر بازار نقره

مقامات فدرال رزرو در مورد کاهش زودهنگام نرخ بهره ابراز احتیاط کرده و بر تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها تاکید دارند. این تصمیمات، همانطور که «کریس والر» از مقامات فدرال رزرو توضیح داد، مستقل از تغییرات سیاست نرخ بهره هستند، اما برای سطوح نقدینگی و تاثیر اقتصاد کلان بسیار مهم هستند.

آمار تولیدی آمریکا حاکی از رکود بیشتر در ماه فوریه 2024 بود و احساسات مصرف کننده نیز ضعیف‌تر از حد انتظار گزارش شد. این عوامل، همراه با افزایش اندک تورم سالیانه در نزدیک به سه سال گذشته، احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا را تا اواسط سال 2024 تقویت می‌کند. اگر داده‌های اقتصادی به عملکرد ضعیف خود ادامه دهند و فدرال رزرو به سمت کاهش نرخ متمایل شود، قیمت نقره ممکن است در ماه‌های آینده افزایش یابد.

پیش بینی هفتگی قیمت نقره

با توجه به شاخص‌های اقتصادی و موضع محتاطانه فدرال رزرو در مورد سیاست‌های پولی، نقره برای یک روند صعودی در کوتاه مدت آماده است. کاهش پیش‌بینی‌شده نرخ بهره، در کنار بازدهی ضعیف خزانه‌داری و کاهش دلار آمریکا، زمینه مطلوبی را برای فلز صنعتی رقم زد.

سرمایه‌گذاران باید اطلاعات اقتصادی آتی از جمله گزارش اشتغال فوریه را برای جهت گیری بیشتر بازار به دقت زیر نظر داشته باشند. با این حال، گزارش‌های اقتصادی مثبت غیرمنتظره یا تغییرات در سیاست فدرال رزرو می‌تواند این چشم‌انداز صعودی را محو سازد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array