به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می‌رسد در بازارهای نفت خام نگرانی مربوط به کاهش تقاضای ناشی از کند شدن روند اقتصاد جهانی، بر نگرانی ناشی از کاهش عرضه نفت خام در نتیجه کاهش تولید اوپک و متحدانش سبقت گرفته است.

تمرکز سرمایه‌گذاران بر این موضوع باعث کاهش قیمت نفت در جلسه معاملاتی امروز (سه شنبه، 30 آبان) شد؛ به طوری که هر بشکه نفت خام برنت با 17 سنت معادل 0.21 درصد کاهش به 82 دلار و 5 سنت رسید. اما نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در کانال 77 دلار و 58 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

تحلیل و بررسی نفت خام برنت

نفت خام برنت 30 آبان

در صورتی که نفت برنت بالای مقاومت 80.50 تا 81.75 دلار باقی بماند، به سمت مقاومت بعدی 87.00 تا 88.00 دلار خواهد رفت.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اینکه نگرانی در مورد تقاضا همچنان ادامه دارد، سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم واقعی ائتلاف اوپک پلاس هستند.
بازارها بر آمارهای اقتصادی آمریکا و چین و سطح ذخایر نفت خام آمریکا تمرکز کرده‌اند تا روند تقاضای جهانی مشخص شود. سرمایه‌گذاران همچنین تغییرات ارزش دلار را پیگیری می‌کنند که می‌تواند از قیمت نفت حمایت کند.

تحلیل و بررسی قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت

تحلیل و بررسی نفت وست تگزاس اینترمدیت 30 آبان

در صورتی که نفت WTI بالاتر از مقاومت 76.50 تا 77.50 دلار قرار گیرد، به سمت مقاومت بعدی می‌رود که در محدوده 82.50 تا 83.50 دلار قرار دارد.

تحلیل و بررسی بازار گاز طبیعی

گاز طبیعی

با ادامه فشار هوای گرم و فشار بر قیمت‌ها، گاز طبیعی به پایین‌ترین حد خود رسید. از نقطه نظر تکنیکال، گاز طبیعی آماده آزمون نزدیکترین سطح حمایت است که در محدوده 2.80 تا 2.85 دلار قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array