به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت در روز چهارشنبه 6 تیر افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در تقریبا دو ماه اخیر نزدیک شد که ناشی از پیش‌بینی‌ها برای کاهش احتمالی ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در فصل اوج تقاضای تابستانی سه ماهه سوم و خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری خاورمیانه است.

قیمت شاخص برنت دریای شمال امروز با 33 سنت معادل 0.31 افزایش به 85 دلار و 36 سنت رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 33 سنت معادل 0.41 درصد افزایش 81 دلار و 16 سنت معامله می‌شود.

کاهش اطمینان مصرف‌کنندگان در آمریکا در این ماه به نگرانی در مورد دورنمای اقتصادی افزوده و بالا رفتن ارزش دلار بر قیمت نفت و سایر کالاها تاثیر گذاشته است. روند بالا رفتن ارزش دلار پس از افزایش 0.1 درصدی در روز گذشته ادامه دارد. افزایش ارزش دلار قیمت سوخت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند.

موسسه نفت آمریکا (API) نیز روز سه شنبه 5 تیر گزارش داد که ذخایر نفت خام آمریکا 914 هزار بشکه افزایش یافته است. با این حال، تحلیلگران انتظار دارند که این میزان در آمار رسمی موجودی انبار که امروز منتشر خواهد شد، نزدیک به 3 میلیون بشکه کاهش یابد.

تحلیلگران جی پی مورگان اعلام کردند که شاخص‌های کلیدی بازار نشان می‌دهد، بازگشت نفت خام منعکس‌کننده تقاضای فیزیکی قوی‌تر است.

به لحاظ ژئوپلیتیکی نیز حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ و تشدید تنش‌های خاورمیانه، از قیمت نفت حمایت می‌کند.

حوثی‌ها تاکنون دو کشتی را غرق کرده و یک کشتی دیگر را توقیف کرده‌اند و روز سه‌شنبه اعلام کردند که از یک موشک برای اصابت یک کشتی در دریای عرب استفاده کرده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array