به گزارش ایران دکونومی، و به نقل از «تام لونگو» تحلیلگر ارشد کیتکو، فدرال رزرو در سال 2023 نرخ بهره را به 6 درصد افزایش خواهد داد، و طلا تا سال 2025 به 10 هزار دلار خواهد رسید.

Luongo در سال 2022 به درستی پیش‌بینی کرده بود که جروم پاول (رئیس فدرال رزرو) در سال 2023 نرخ بهره را به 4.5 تا 6 درصد افزایش خواهد، آن هم زمانی که بسیاری از تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند که چرخش یا توقف افزایش نرخ بهره صورت خواهد گرفت.

لونگو به «میشل ماکوری» (سردبیر کیتکو نیوز) گفت: «من فکر می‌کنم که جروم پاول احتمالاً نرخ بهره را چندین بار پیش از پایان سال افزایش می‌دهد. از مارس 2022، فدرال رزرو در تلاش برای کاهش تورم، نرخ بهره را 500 واحد افزایش داد که در ژوئن 2022 به اوج 9.1 درصد رسید. نرخ وجوه فدرال در حال حاضر در محدوده‌ای بین 5 تا 5.25 درصد است.

فدرال رزرو نرخ بهره را در سال 2020 به صفر کاهش داده بود تا به دولت ایالات متحده کمک کند که هزینه‌های مربوط به مقابله با کووید را تسهیل کند. این امر منجر به تورم بالا در سال 2022 شد.

لونگو همچنین گفت که پاول علیرغم میل شخصی، «مجبور» شد سیاست پولی سست را اتخاذ کند.

بحران بانکی ایالات متحده

لونگو «Luongo» در ادامه گفت که با تشدید سیاست‌های پولی فدرال رزرو، انتظار دارد ورشکستگی بانک‌های بیشتری در سراسر ایالات متحده صورت گیرد. او وام‌های تجاری املاک و مستغلات را که بسیاری از بانک‌های منطقه‌ای در معرض آن قرار دارند، به عنوان یک کاتالیزور برای سری بعدی ورشکستگی بانک‌ها می‌داند.

به دنبال ورشکستگی چهار بانک بزرگ در اوایل سال جاری، سیستم بانکی ایالات متحده با عدم اطمینان مواجه شد. آخرین بانکی که ورشکست شد، فِرست ریپابلیک، بیش از 200 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت داشت و دومین فروپاشی آن در تاریخ آمریکا بود.

طلا

Luongo پیش‌بینی می‌کند که با فروپاشی سیستم بانکی و ورود اقتصاد به رکود، دارایی‌های امنی مانند طلا سود خواهند برد.

او پیش‌بینی کرد: «اگر به‌عنوان یک مدل به دهه 1970 نگاه کنیم، باید احتمال طلای 8 تا 10 هزار دلاری را برای چند سال آینده بررسی کنیم». این در حالی است که اگر دلار سقوط کند، آنگاه همه چیز به نفع سرمایه‌گذاران طلا خواهد بود.

منبع: kitco

آخرین اخبار اقتصادی

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array