به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از پیروزی شرکت مدیریت دارایی ارزهای دیجیتال گری اسکیل (Grayscale) در مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در هفته گذشته، موسسات مالی و صاحب‌نظران برجسته این صنعت بر این باورند که تایید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین امری اجتناب‌ناپذیر است. تحلیلگران جی پی مورگان (JPMorgan) به رهبری نیکولاوس پانیگیرتز اوغلو (Nikolaos Panigirtzoglou) در آخرین یادداشت تحقیقاتی خود اظهار داشتند که این رگولاتور اوراق بهادار فدرال هیچ گزینه‌ای جز تایید ETF بیت کوین ندارد.

این اطمینان در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام تصمیم قطعی خود در مورد سرنوشت درخواست راه‌اندازی ETFهای بیت کوین از سوی شرکت‌های مختلف از جمله موسسات مالی بلک‌راک (BlackRock)، فیدلیتی اینوستمنت (Fidelity Investments) و اینوسکو (Invesco) را حداقل تا اواسط اکتبر به تعویق انداخته است.

کمیسیون و ETF بیت کوین

دیدگاه جی پی مورگان درباره موضع کمیسیون در مقابل ETFهای بیت کوین

تحلیلگران این شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی در یادداشت تحقیقاتی خود تاکید کردند که برای اینکه کمیسیون بتواند پیشنهاد گری اسکیل مبنی بر تبدیل صندوق تراست بیت کوین (GBTC) خود به یک ETF اسپات بیت کوین را رد کند، مجبور به لغو تاییدیه‌های قبلی خود برای ETFهای مبتنی بر معاملات آتی خواهد بود. آنها خاطرنشان کردند که چنین حرکتی برای SEC بسیار مخرب و به طور بالقوه شرم‌آور خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد این رگولاتور دست به چنین اقدام جنجالی بزند.

تحلیلگران تصریح کردند که «با این اوصاف، به نظر می‌رسد که SEC مجبور است درخواست‌های ETF بیت‌کوین ازجمله درخواست گری اسکیل، که مدت‌هاست در صف انتظار تایید قرار گفته‌اند را تأیید کند». از طرفی، به نظر می‌رسد این به تعویق انداختن اعلام نتیجه به این واقعیت اشاره دارد که کمیسیون ترجیح می‌دهد به جای اعلام نتیجه برای هر یک از متقاضیان، چند ETF اسپات بیت کوین را یک‌باره تایید کند.

لازم به یادآوری است که پنجشنبه گذشته، یعنی روز 31 آگوست (9 شهریور)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلام تصمیم نهایی خود در مورد هر هفت درخواست ETF بیت کوین را به تعویق انداخت و اضافه کرد که بررسی تغییر قانون پیشنهادی به زمان بیشتری نیاز دارد. طبق اعلام این رگولاتور، خبر قطعی اواسط اکتبر 2023 منتشر می‌گردد.

به عقیده تحلیلگران جی پی مورگان (JPMorgan) این اقدام می‌تواند به نوعی برای سرمایه‌گذاران مفید باشد؛ زیرا باعث ایجاد رقابت بیشتر از نظر کارمزدهای تعیین شده در ETFها برای جذب مشتریان بیشتر می‌شود. تحلیلگران جی پی مورگان افزودند که گری اسکیل نیز در صورت تایید درخواست و تبدیل شدن به بزرگترین ETF بیت کوین در جهان، احتمالاً با فشار بیشتری برای کاهش کارمزدها مواجه خواهد شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array