به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس یادداشت تحلیلگران جی پی مورگان، اگر بیت کوین با شباهت بیشتری به عملکرد قیمت و ساختار سرمایه‌گذاری طلا رفتار کند، قیمت آن می تواند تا مرز 45000 دلار افزایش یابد. با این حال، این بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی معتقد است که یک شکار بزرگ در راه است.

به گفته تحلیلگران جی.پی مورگان، عملکرد بیت کوین از ابتدای سال تاکنون نسبتاً چشمگیر بوده است، زیرا این دارایی سال 2022 را با قیمتی زیر 17000 دلار به پایان رساند. با این حال، در عرض چند هفته نخست سال جدید، از این سطح عبور کرد و در ماه‌های بعد به بالای 30000 دلار رسید.

علیرغم اصلاح بعدی که قیمت آن را به سطوح فعلی در حدود 27000 دلار بازگرداند، بیت کوین همچنان 60 درصد بالاتر از نقطه آغاز سال 2023 ایستاده است.

تحلیلگران جی پی مورگان بر این باورند که این ارز دیجیتال می‌تواند به زودی 75 درصد دیگر نسبت به سطوح فعلی افزایش یابد. ولی برای انجام این کار، ابتدا باید به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری مشابه طلا پذیرفته شود و این استدلالی است که بسیاری از افراطی‌های طرفدار بیت کوین طی چندین سال گذشته درباره آن صحبت کرده‌اند.

«در حال حاضر سرمایه‌گذاران حدود 3 تریلیون دلار طلا را برای مقاصد سرمایه‌گذاری در خارج از بانک‌های مرکزی نزد خود نگهداری می‌کنند. حال اگر بیت کوین در وضعیت مشابهی قرار بگیرد، قیمتی معادل 45000 دلار خواهد داشت. این پیش‌بینی تحلیلگران جی.پی مورگان بر اساس این فرض استوار است که ارزش بیت‌کوین از نظر سرمایه خطرپذیر با ارزش طلا در پرتفوی سرمایه‌گذاران خصوصی مطابقت دارد.»

از طرفی، ارزش این فلز گرانبها نیز از ابتدای سال در حال افزایش بوده است، البته با شتابی کمتر. طلا با قیمتی در حدود 1830 دلار در هر اونس وارد سال 2023 شد و در اوایل ماه می به بالای 2000 دلار رسید. هرچند، از آن زمان تا حدود 1950 دلار در هر اونس کاهش یافته است ولی همچنان حدود 6.2٪ بالاتر از ابتدای سال قرار دارد.

استراتژیست‌های جی.پی مورگان (JPM) به بررسی هاوینگ آتی بیت کوین در سال 2024 نیز پرداخته‌اند که می تواند عامل دیگری باشد که افزایش قیمت را برای این ارز رمزپایه به ارمغان می‌آورد.

«از قدیم هزینه تولید بیت کوین به عنوان یک محدوده حداقلی موثر برای قیمت آن عمل کرده است. رویدادهای هاوینگ گذشته در سال‌های 2016 و 2020 باعث افزایش قیمت بیت کوین شد و این روند پس از رویداد هاوینگ، شتاب بیشتری به خود گرفت.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array