به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی دیگر از بانک‌های بزرگ در استرالیا اعلام کرده است که پلتفرم‌های خاص ارزهای دیجیتال را مسدود می‌کند و تاکید دارد که ریسک کلاهبرداری در این صنعت بالاست.

در 17 جولای (26 تیر)، بانک ملی استرالیا (NAB) مجموعه‌ای از اقدامات جدید را برای محافظت از مشتریان در برابر کلاهبرداری به عنوان بخشی از استراتژی کلاهبرداری در سطح بانک خود اعلام کرد.

در کنار توقف میلیون‌ها پرداخت بین مارس و جولای 2023 (اسفند1401 و تیر 1402)، NAB همچنین بلوک‌هایی را روی برخی پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال برای کمک به محافظت از مشتریان در برابر کلاهبرداری‌ها معرفی خواهد کرد.

NAB نام صرافی‌های ارزهای دیجیتال را که انتظار می‌رود با بلوک‌های بانک مواجه شوند، مشخص نکرد. کریس شیهان (Chris Sheehan)، مدیر NAB برای تحقیقات گروهی و کلاهبرداری تنها اشاره کرد که بلوک‌های جدید بر پلتفرم‌های پرخطر تأثیر می‌گذارند که در آن کلاهبرداری‌ها شایع‌تر هستند.

شیهان بیان کرد:

“این کلاهبرداران بخشی از گروه‌های جنایی سازمان‌یافته و فرا ملی هستند. به طور فزاینده‌ای شاهد استفاده آن‌ها از پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال برای ارسال سریع وجوه دزدیده شده و اغلب به خارج از کشور هستیم.”

طبق گزارش‌های محلی، شیهان اشاره کرد که بلوک‌های رمزارزی NAB می‌تواند بر صرافی ارز دیجیتال بایننس تأثیر بگذارد. این مدیر اجرایی گفته است: “رویکرد ما با بقیه صنعت سازگار خواهد بود. طی چند ماه گذشته، سایر بانک‌های بزرگ استرالیا از جمله وستپک (Westpac) و کامن‌ولث بانک (Commonwealth Bank) نیز پرداخت‌ها به بایننس را مسدود کرده‌اند.”

NAB و بایننس بلافاصله به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

در این اطلاعیه، NAB به تکرار روایت رو به رشد بانک‌های محلی ادامه داد و ادعا کرد که تقریباً 50 درصد از وجوه کلاهبرداری گزارش‌شده در استرالیا به رمزارزها مرتبط است.

در بیانیه NBA آمده است: به طور گسترده‌تر، کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال یکی از سریع‌ترین تهدیدات امنیتی است که در آن استرالیایی‌ها بیش از 221 میلیون دلار در سال گذشته از دست داده‌اند. این مقام همچنین استدلال کرد که 40 درصد از استرالیایی‌ها بسیار مایلند که پرداخت‌ها در صورتی که در برابر کلاهبرداران بهتر محافظت شوند کندتر شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array