به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی مایکروسافت اخیراً اعلام کرده که آپدیت جدید سرویس ذخیره ابری OneDrive قرار است پلتفرمی هوشمندتر، سریعتر و دستیار اصلی کاربران در مدیریت فایل‌ها باشد.

کمپانی مایکروسافت امروز با انتشار پست جدیدی در وبلاگ خود خبر داد که سرویس ذخیره ابری OneDrive با یک طراحی جدید و تجهیز به دستیار هوش مصنوعی OneDrive در دسترس کاربران قرار گرفته است. در این آپدیت جدید عملکرد مدیریت وظایف کاری و فایل‌های مربوط به کسب‌وکارها بهبود چشم‌گیری داشته است.

سرویس OneDrive میزبان میلیاردها فایل مختلف از کسب‌وکارها و سازمان‌های مختلف است و روزانه بیش از 2 میلیارد فایل جدید به انبوه داده‌های قبلی افزوده می‌شود.
آپدیت جدید اعمال شده در این سرویس قرار است خدمات موردنیاز کسب‌وکارها را به‌گونه‌ای ارتقا دهد که تجربه کاربری بهتری در نسخه وب، نسخه ویندوز و دیگر اپلیکیشن‌های سرویس Office به‌وجود بیاید.

مایکروسافت

آپدیت ظاهری و کاربردی OneDrive

طراحی جدید این سرویس ذخیره‌سازی ابری همگام و هماهنگ با ظاهر جدید ویندوز 11 است. مهم‌ترین ویژگی این آپدیت در طراحی، صفحه اصلی جدید آن است که به کاربران اجازه می‌دهد راحت‌تر به فایل‌های مهم خود دسترسی داشته باشند. این صفحه اصلی همچنین شامل بخش‌های جدیدی می‌شود که هرکدام قابلیت‌های مدیریت فایل On‌eDrive را تسریع و تسهیل خواهد کرد.

بخش جدید For You، در بالای صفحه اصلی قرار خواهد گرفت. عملکرد این بخش مشابه File Explorer ویندوز است و با اتکا بر تکنولوژی هوش مصنوعی، فایل‌های پیشنهادی، مهم و ضروری را به کاربران نمایش می‌دهد. دسترسی به این بخش در همه خدمات مایکروسافت مانند On‌eDrive، اپ Teams و غیره امکان‌پذیر خواهد بود.
همچنین در این طراحی جدید، دسترسی به تمام فایل‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده از طریق ایمیل، اپ Teams و غیره به‌صورت یکپارچه وجود دارد.

OneDrive

از دیگر امکانات جدید طراحی جدید On‌eDrive می‌توان به امکان مرتب‌سازی فایل‌ها براساس اولویت کاری با همکاران، رنگ‌بندی و دسته‌بندی فایل‌ها، و دسترسی به بازکردن فایل‌ها از طریق برنامه‌های دسکتاپ اشاره کرد.

همچنین امکان جستجوی هوشمند در سرویس ذخیره‌سازی ابری On‌eDrive دستخوش تغییرات مفید و سازنده‌ای شده است. با تجهیز این قابلیت به تکنولوژی هوش مصنوعی، قرار است یافتن افراد مدنظر کاربران در تصاویر و ویدیوهای ذخیره‌شده در این فضای ابری بسیار آسان‌تر شود. این قابلیت فعلاً در مرحله آزمایشی قرار دارد و به‌زودی در اوایل سال 2024 به‌صورت عمومی عرضه خواهد شد.

آپدیت مایکروسافت

به گفته مایکروسافت، قرار است پروسه ایجاد فایل‌های جدید به کمک گزینه “Add New” از تابستان سال آینده، کار کاربران را راحت‌تر کند. با کلیک بر روی این گزینه قالب‌های پیش‌فرض پیشنهادی به کاربران نمایش داده خواهد شد.

در آپدیت جدید سرویس On‌eDrive، دسترسی به امکانات و مدیریت فایل‌ها به‌صورت آفلاین نیز امکان‌پذیر است. با قابلیت “ذخیره آنی” و بهبود عملکرد کلی این سیستم، دیگر جای نگرانی وجود نخواهد داشت. کاربران می‌توانند از این پس و به‌آسانی بدون نیاز به اتصال به اینترنت از خدمات On‌eDrive استفاده کنند. با فعال‌سازی گزینه “On-Demand” برای فایل‌های موردنظر، دسترسی آفلاین به‌ آنها در مواقع لزوم امکان‌پذیر خواهد شد.

ویندوز 11

علاوه‌بر تمام این آپدیت‌ها و تغییرات کاربردی، مایکروسافت همچنین قصد دارد سرویس ذخیره‌سازی ابری On‌eDrive را به خدمات دستیار هوش مصنوعی Copilot نیز مجهز کند. این آپدیت در ماه دسامبر سال میلادی جاری به همه کاربران دارای لایسنس Microsoft 365 Copilot عرضه خواهد شد.
این دستیار هوش مصنوعی به‌صورت روزانه خلاصه‌ای از روند پیشرفت فایل‌های مهم درحال توسعه را برای کاربران آماده خواهد کرد و نگاهی کلی به تغییرات اعمال‌شده توسط هر شخص را به دیگران اطلاع خواهد داد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array