به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا قصد دارد پیام‌رسان واتساپ را به قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهز کند.

همانطور که می‌دانید؛ در یک‌سال گذشته بسیاری از کمپانی‌های بزرگ فعال در حوزه تکنولوژی در حال توسعه دادن ابزارهای هوش مصنوعی اختصاصی خود هستند. کمپانی متا هم یکی از نام‌های پیشرو در این زمینه است و براساس جدیدترین گزارشات قصد دارد پیام‌رسان واتساپ را به هوش مصنوعی مجهز کند.

با توجه به داده‌های یافت شده توسط WABetaInfo در جدیدترین نسخه بتای واتساپ، به‌زودی کاربران این پیام‌رسان محبوب به قابلیت‌های هوش مصنوعی در محیط این اپ دسترسی خواهند داشت.

هوش مصنوعی واتساپ
هوش مصنوعی Meta AI

واتساپ با هوش مصنوعی هوشمندتر خواهد شد!

براساس این گزارش، به‌نظر می‌رسد آپدیت آینده واتساپ شامل یک نوار جستجو (سرچ بار) جدید باشد که دسترسی به هوش مصنوعی متا (Meta AI) را امکان‌پذیر می‌سازد. این آپدیت جدید به کاربران اجاره می‌دهد بدون واسطه و به‌صورت مستقیم در محیط خودِ واتساپ سؤالات خود را پرسیده و درخواست‌های خود را مطرح کنند.
به زبانی دیگر، به جای دانلود و نصب یک اپلیکیشن جداگانه، یا ایجاد یک مکالمه جدید با یک چت‌بات یا استفاده از ابزار هوش مصنوعی در سطح وب؛ کاربران قادر خواهند بود بدون ترک کردن محیط واتساپ به ابزار هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند!

پیش‌بینی می‌شود توسعه و عرضه این قابلیت منجر به استقبال و استفاده بیشتری از هوش مصنوعی متا (Meta AI) شود. Meta AI در راستای این آپدیت در دسترس طیف گسترده‌تری از کاربران قرار خواهد گرفت و اتکای بیشتری بر توانایی‌های آن خواهد شد.
تا این لحظه که به‌نظر می‌رسد عملکرد این ابزار شباهت بسیار زیادی به چت‌بات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT دارد و در پاسخ به پرسش‌ها و درخواست‌های کاربران، نتایج مربوطه به آنها ارائه داده می‌شود.

ادیت عکس با هوش مصنوعی

ابزار ویرایش تصاویر مجهز به هوش مصنوعی

البته به گزارش TheSPAndroid، واتساپ قصد دارد چندین ابزار هوشمند ویرایش تصاویر را نیز به خدمات خود اضافه کند. این ابزارها که در تصویر بالا قابل مشاهده‌اند، شامل موارد زیر هستند:

  • ابزار هوشمند Backdrop: کاربران می‌توانند به کمک این ابزار پس‌زمینه تصاویر خود را تغییر دهند.با توصیف شرایط دلخواه در عکس به هوش مصنوعی واتساپ، سوژه عکس به پس‌زمینه جدید انتقال خواهد یافت!
  • ابزار هوشمند Restyle: کاربران می‌توانند از طریق این ابزار هوش مصنوعی، فیلترها و استایل‌های جدیدی به عکس‌های خود اضافه کنند.
  • ابزار هوشمند Expand: از این ابزار برای افزایش عرض یا طول پس‌زمینه تصاویر استفاده خواهد شد. هوش مصنوعی واتساپ قادر است با گسترش پس‌زمینه قسمت‌های خالی تصویر را کامل نماید.

همانطور که در تصویر بالا مشخص است؛ گزینه ادیت تصاویر با ابزارهای هوش مصنوعی واتساپ زمانی ظاهر خواهد شد که کاربران قصد آپلود یک استاتوس (مشابه استوری) جدید و یا ارسال عکس به کسی را داشته باشند.

احتمال می‌رود که نسخه‌های آینده ابزار ادیت تصاویر و نوار جستجوی مجهز به هوش مصنوعی واتساپ به‌مرور پیشرفته‌تر و قدرتمندتر شوند. با توجه به اینکه این قابلیت به‌صورت آزمایشی در نسخه بتای این پیام‌رسان عرضه شده است؛ کاربرانی که در برنامه بتای این اپلیکیشن شرکت نکرده باشند به آن دسترسی نخواهند داشت.
کمپانی متا هنوز به‌صورت رسمی اعلام نکرده که این ابزار هوش مصنوعی دقیقاً چه زمانی به‌صورت سراسری به کاربران ارائه خواهد شد.

منبع: PhandroidTheSPAndroid

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array