به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  متا (فیسبوک سابق) آماده می‌شود تا عینک هوشمند ری‌بن (Ray-Ban) خود را به قابلیت هوش مصنوعی (AI) مجهز کند. طبق گزارش نیویورک تایمز، متا قصد دارد از ماه آینده قابلیت‌های مرتبط با هوش مصنوعی را در اختیار کاربران این محصول قرار دهد. ازجمله عملکردهای این هوش مصنوعی می‌توان به خدمات ترجمه و توانایی شناسایی اشیا، حیوانات و مکان‌های دیدنی اشاره کرد.

رابط کاربری این ویژگی‌های هوش مصنوعی با گفتن عبارت «Hey Meta» و سپس فراخوانی دستیار هوشمند و پرس و جو از آن، شروع به فعالیت می‌کند. پاسخ پرسش‌های مطرح شده نیز از طریق بلندگوهایی ارائه خواهد شد که در قاب عینک‌های هوشمند تعبیه شده‌اند.

عینک ری بن

ویژگی‌های اصلی هوش مصنوعی در عینک‌های هوشمند ری‌بن

این عینک هوشمند جدید به شما اجازه می‌دهد جملات گوناگون از زبان‌های مختلف دنیا را فوراً ترجمه کنید، این ویژگی که در سفر یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود، صحبت کردن با افرادی که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند را آسان‌تر خواهد کرد. ظاهراً این هوش مصنوعی از چندین زبان زنده دنیا مثل انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی پشتیبانی می‌کند.

این عینک می‌تواند اشیای مختلف اطراف شما را تشخیص داده و جزئیات مفیدی در مورد آنها به شما ارائه دهد. به گفته نیویورک تایمز، این ویژگی در موقعیت‌های مختلف ازجمله خرید در فروشگاه‌های موادغذایی، مسیریابی هنگام رانندگی و کسب اطلاعات جدید در اماکنی مثل موزه و یا باغ‌وحش مفید است.

کاربران می‌توانند عینک خود را به سمت حیوانات بگیرند و به سرعت در مورد گونه‌های مختلف، رفتارها و محل زندگی آنها اطلاعات کسب کنند. این کار تماشای حیات وحش را هیجان انگیزتر خواهد کرد. طبق آزمایشات نیویورک تایمز، این عینک در تشخیص حیوانات پشت میله‌ها و از فواصل دور خوب عمل می‌کند ولی قادر نیست میوه‌های کمتر شناخته‌شده موجود در فروشگاه‌ها را به درستی شناسایی کند. به علاوه، به واسطه این فناوری پیشرفته، عینک‌های هوشمند ری‌بن می‌توانند آثار و بناهای تاریخی معروف را نیز شناسایی کنند.

متا قصد دارد به مرور زمان با اصلاح این ویژگی‌های هوش مصنوعی، کیفیت آنها را بهبود ببخشد. گفتنی است که در حال حاضر، دسترسی به این قابلیت‌های پیشرفته در عینک هوشمند Ray-Ban Meta از طریق سیستم فهرست انتظار دسترسی، به کاربران ایالات متحده محدود شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: indiatoday

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array