به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، براساس اخبار منتشر شده توسط رسانه Axios، دستیار هوشمند گوگل یعنی Google Assistant قرار است تحت تغییرات پایه‌ای قرار گرفته و عملکرد آن به‌صورت کلی ارتقا یابد.

دستیار “هوش مصنوعی” Google Assistant سالهاست که در اختیار کاربران است اما با ظهور چت‌بات‌های محبوب و کاربردی‌ مانند ChatGPT؛ کمپانی گوگل به این نتیجه رسیده که تکنولوژی هوش مصنوعی به‌کار گرفته شده در این دستیار هوشمند به اندازه مهارت‌های چت‌بات‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی نوظهور کاربردی و قابل اطمینان نیستند.

به همین دلیل، گوگل قصد دارد این دستیار هوشمند را به‌گونه‌ای ارتقا دهد که کارکردی مشابه ChatGPT و Bard داشته باشد. کمپانی گوگل این مسئله را صبح امروز با ارسال ایمیلی به کارکنان خود اطلاع‌رسانی کرده است.

دلیل اهمیت اطلاع‌رسانی این تغییر بزرگ در آنجاست که پس از این تغییرات، نحوه عملکرد دستیار Google Assistant برای مشتریان، توسعه‌دهندگان و خود کارکنان گوگل به‌کلی عوض خواهد شد.

براساس شنیده‌ها، کار بر روی این پروژه جدید آغاز شده و ابتدا نسخه موبایلی این دستیار هوشمند ارتقا خواهد یافت.

Google Assistant

نسل جدید Google Assistant و دستیارهای صوتی

به‌عنوان بخشی از این پروژه در دست اقدام، تغییراتی در تیم‌های مسئول توسعه آن نیز اتفاق افتاده است. به گفته کمپانی گوگل تعداد کمی از کارکنان تیم توسعه این دستیار هوشمند تعدیل نیرو‌ شده‌اند.
براساس گزارشات Axios، چندین نفر از هزاران نفر کارکنانی که در تیم توسعه Google Assistant مشغول به کار هستند شغل خود را از دست خواهند داد.

نایب‌رئیس گوگل، پیوش رانجان و مدیر محصول، دوک دوکلیس با ارسال ایمیلی به کارکنان نوشتند: “تمام تعهد و انرژی ما به توسعه نسخه بهبودیافته‌ای از دستیار هوشمند Google Assistant اختصاص دارد و ما نسبت به آینده روشن پیش‌روی آن بسیار امیدوار هستیم.”

همچنین در متن این ایمیل آمده که “فرصت بزرگ و درخشانی برای گسترش زمینه کاری خود یافته‌ایم و باور داریم که تجهیز این دستیار هوشمند به تکنولوژی‌های مربوط به هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی بزرگ، منجر به ایجاد تغییراتی عظیم و مفید در خدمت‌رسانی ما به کاربران خواهد شد.”

نکته جالب توجه اینجاست که کمپانی‌های رقیب گوگل نیز درحال انجام پروژه‌های مشابهی هستند. براساس اخبار اخیر کمپانی آمازون درحال ارتقا و تجهیز دستیار صوتی دیجیتال خود، Alexa به ابزار هوش مصنوعی زایا می‌باشد.

منبع: Techcrunchaxios

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array