به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل امروز در طی برگزاری رویداد سالانه Made By Google اعلام کرد که دستیار گوگل (Google Assistant) قرار است به هوش مصنوعی مجهز شود.

گوگل امروز از نسخه جدیدی از دستیار هوشمند خود به‌همراهی چت‌بات هوش مصنوعی Bard رونمایی کرد. ترکیب قدرتمند این دو ابزار هوشمند، قادر است طیف وسیع‌تری از درخواست‌ها و سؤالات کاربران گوشی‌های هوشمند را پاسخگو باشد.

دستیار هوشمند گوگل

سؤالات و درخواست‌های ساده‌ای مانند “هوا چطوره؟”، “یه آلارم تنظیم کن” و یا “به دوستم پیام بده”؛ تا پیش‌ از این هم به‌راحتی توسط دستیار گوگل مدیریت می‌شدند. اما تجهیز این دستیار به تکنولوژی هوش مصنوعی زایا به آن معناست که هوش و قدرت چت‌بات Bard نقش مهمی در پاسخگویی به سؤالات و مسائل پیچیده‌تر کاربران خواهد داشت.

از جمله این کاربردها می‌توان استفاده شخصی‌سازی‌شده از اپلیکیشن‌ها و خدمات ارائه‌شده گوگل مانند جیمیل و Google Drive اشاره کرد. به این معنا که کاربران از این پس قادر خواهند بود از دستیار گوگل بخواهند “ایمیل‌های مهم این هفته که فراموش کردم بهشون جواب بدم رو بهم یادآوری کن”؛ و این دستیار دیجیتالی هوشمند به‌راحتی در میان صندوق پیام‌ها جستجو کرده و اطلاعات موردنیاز را به کاربر عرضه خواهد کرد.

Bard
معرفی دستیار هوشمند گوگل، مجهز به چت‌بات Bard

تجهیز یکپارچه تمام خدمات گوگل به چت‌بات Bard

البته تجهیز دستیار هوشمند گوگل به چت‌بات هوش مصنوعی Bard در ادامه مسیر آپدیت‌های ارائه‌شده اخیر رقیب ChatGPT می‌باشد. حدود دو هفته پیش، اخباری مبنی بر تجهیز خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل مانند جیمیل، یوتیوب، Google Drive، Google Docs و غیره به چت‌بات Bard منتشر شده بود.
کاربرانی که پیش از این اجازه‌های لازم را برای دسترسی Bard به این سرویس‌ها صادر کرده بودند؛ دیگر نیازی به فعال‌سازی مجدد آنها در دستیار گوگل نخواهند داشت.

گوگل

علاوه‌بر جستجو در میان انبوهی از ایمیل‌ها، همراهی این دستیار هوشمند و چت‌بات هوش مصنوعی منجر به تسهیل وظایف روزمره‌ و شخصی مانند برنامه‌ریزی سفر، ایجاد لیست خرید، نوشتن متن مناسب برای پست جدید در شبکه‌های اجتماعی و غیره نیز خواهد شد.

کاربران می‌توانند به سه روش مختلف از امکانات ادغام شده این دو ابزار استفاده کنند: پرسش صوتی (روش استفاده رایج از دستیار هوشمند گوگل) – پرسش متنی – استفاده از دوربین Google Lens مجهز به چت‌بات هوش مصنوعی Bard.

گوگل امیدوار است با معرفی این دستیار قدرتمند جدید، مرزهای پیشین هوش مصنوعی را جابه‌جا کرده و از خدمات این دو ابزار استفاده‌های خلاقانه‌تری کند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array