به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پس از انتشار نتایج گزارش مالی موفقیت‌آمیز این فصل مالی از سال 2023 که حاوی اخبار خوش سودآوری Uber بود؛ دارا خسروشاهی مدیرعامل این کمپانی اعلام کرد که چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی این مجموعه در دست ساخت است.

براساس گفته‌های اخیر خسروشاهی، کمپانی Uber Technologies Inc در حال توسعه چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی خود است و قصد دارد اپلیکیشن این مجموعه را به آن مجهز کند. کمپانی Uber با این اقدام به لیست طویل شرکت‌هایی پیوست که امیدوارند با افزودن تکنولوژی هوش مصنوعی و مدل‌های زبانی، خدمات مجموعه خود از جمله پشتیبانی از مشتریان، بازاریابی و دیگر وظایف اتوماسیون‌شده را ارتقا دهند.

Uber

نقش مهم هوش مصنوعی در خدمات کمپانی Uber

خسروشاهی در مصاحبه اخیر خود با رسانه بلومبرگ اظهار کرد که این چت‌بات هوش مصنوعی درحال حاضر در حال توسعه می‌باشد، اما اطلاعات بیشتری درباره نحوه کارکرد و یا عملکرد و کاربرد آن در این اپ منتشر نکرد.

او فقط به ارائه توضیحاتی درباره موارد استفاده فعلی Uber از تکنولوژی هوش مصنوعی در خدمات خود اکتفا کرد: “ما سالهاست که از تکنولوژی ماشین‌لرنینگ و هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف مجموعه خود بهره می‌بریم. هربار که مسافران و مشتریان به رانندگان Uber متصل می‌شوند، یک الگوریتم خاص این واقعه را امکان‌پذیر کرده است. زمان روز، مسافت سفر، هزینه سفر، همه و همه نتیجه کارکرد این الگوریتم‌ها هستند.”

خسروشاهی در مصاحبه خود با بلومبرگ درباره سودآوری کمپانی Uber برای نخستین بار در تاریخ فعالیت خود نیز سخن گفت. این کمپانی موفق شده برای اولین بار به سود خالص عملیاتی 394 میلیون دلار در دومین فصل مالی سال 2023 دست یابد.

Uber

شایان ذکر است که رقبای Uber یعنی کمپانی‌های DoorDash Inc و Instacart Inc نیز درحال توسعه چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی خود هستند.

کمپانی DoorDash در حال توسعه سیستمی با نام DashAI می‌باشد که پروسه ثبت سفارش و جستجوی یافتن موارد مدنظر کاربران را در این اپلیکیشن تسریع و تسهیل می‌کند.
همچنین در ماه می سال میلادی جاری، کمپانی Instacart از قابلیتی جدید با نام “Ask Instacart” رونمایی کرده بود که قدرت‌گرفته از API (رابط برنامه‌نویسی کاربردی) کمپانی هوش مصنوعی OpenAI می‌باشد. هدف از توسعه این چت‌بات ایجاد راه ارتباطی‌ای برای سؤالات مشتریان می‌باشد.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array