به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یک شرکت انگلیسی اعلام کرده است که فروش مرغ مصنوعی به تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی را در سال جاری (2024) آغاز و بریتانیا را به اولین کشور اروپایی تبدیل می‌کند که گوشت «تولید شده در آزمایشگاه» را تجاری می‌سازد.

این تولید کننده ادعا کرده است که خوراک دام نقطه شروع طبیعی برای بازار گوشت آزمایشگاهی در بریتانیا است.

«اوون انسور» مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران شرکت تازه‌کار Meatly، اعلام کرد که این کسب‌وکار تأییدیه محصولات خود را از آژانس سلامت حیوانات و گیاهان (APHA) و وزارت محیط‌زیست، غذا و امور روستایی دریافت کرده است.

از سوی دیگر، «جیمز کوپر» معاون بخش سیاست غذایی آژانس استانداردهای غذایی بریتانیا، اذعان داشت که این سازمان از نوآوری‌های بخش خوراک دام برای استفاده از مواد جایگزین مانند محصولات کشت سلولی (CCP) استقبال می‌کند؛ البته در صورتی که این کار به طور ایمن و طبق قانون انجام شود.

شرکت Meatly که تاکنون 3.5 میلیون پوند (4.6 میلیون دلار) از سرمایه گذارانی از جمله شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر آمریکایی Agronomics و خرده فروش غذای حیوانات خانگی در بریتانیا Pets at Home جمع آوری کرده است، اعلام کرد که انتظار دارد ظرف سه سال آینده به حجم تولید صنعتی برسد.

این شرکت در تلاش است جایگاه خود را در بازارهای غذای حیوانات خانگی آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا تثبیت سازد. شایان ذکر است که کاربرد گوشت کشت شده آزمایشگاه در حال حاضر در برخی کشورها از جمله سنگاپور تایید شده است.

منبع: rt

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array