به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلبکاران پلتفرم وام دهی ارزهای دیجیتال ورشکسته سلسیوس نتورک (Celsius Network) ادعا کرده‌اند که سازنده بازار کریپتو وینترمیوت (Wintermute) به مدیران سلسیوس در دستکاری قیمت سلسیوس از طریق معاملات نامناسب بازار کمک کرده است.

طبق گزارش بلومبرگ در 23 ژوئن (2 تیر) که به پرونده اخیر دادگاه اشاره کرد، طلبکاران سلسیوس اخیراً دعوی خود را در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه نیوجرسی اصلاح کرده‌اند تا مدعی شوند که مدیران سلسیوس وینترمیوت را برای شرکت در معامله شستشو درگیر کرده‌اند.

معامله شستشو نوعی دستکاری بازار است که این توهم را ایجاد می‌کند که یک دارایی خاص با حجمی بالاتر از آنچه که هست معامله می‌شود.

ظاهراً وینترمیوت به الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیرعامل سلسیوس و سایر مدیران کمک کرده است تا به طور غیرقانونی دستکاری کنند و از معامله شستشوی غیرقانونی توکن‌های CEL ثبت‌نشده سود ببرند.

طلبکاران ادعا کردند که هم مدیران سلسیوس و هم وینترمیوت نسبت به این موضوع مطلع‌اند و در ارتباط با اعمال دستکاری ادعا شده عمل کردند.

متهم وینترمیوت و متهمان اجرایی درگیر طرحی بودند که به طور مصنوعی حجم معاملات توکن‌های CEL فروخته و عرضه شده توسط سلسیوس را افزایش داد.

بر اساس این پرونده، طرح ادعایی از طریق مکالمات داخلی در دسترس عموم بین مدیران سلسیوس فاش شد.

همچنین ادعا شد که مدیران سلسیوس از حدود مارس 2021 (اسفند 1399) وینترمیوت را در فعالیت‌های بازارسازی نامناسب درگیر کردند تا زمانی که برداشت‌های سلسیوس در ژوئن 2022 (خرداد 1401) متوقف شد.

گزارش شد که سلسیوس هیچ اقدامی برای جلوگیری از بازارسازی نادرست ندارد.

سلسیوس

همچنین بیان شد: “کنترل‌های فرضی عملاً وجود نداشتند و آن‌هایی که وجود داشتند، نظارتی بر معامله شستشو نداشتند.”

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که اخیراً گزارش شد که دارایی‌های سلسیوس از طریق یک مزایده به دست آمده است.

در 25 می (4 خرداد)، گزارش شد که کنسرسیوم کریپتو فارنهایت مناقصه‌دهنده موفقی بود که دارایی‌های سلسیوس را که قبلاً 2 میلیارد دلار ارزش داشت، به دست آورد.

این کنسرسیوم سبد وام نهادی شبکه سلسیوس، رمزارزها، واحد استخراج و سایر سرمایه‌گذاری‌های جایگزین را به دست آورد، که تقریباً یک سال پس از اعلام اولیه ورشکستگی فصل 11 سلسیوس در ژوئیه 2022 صورت می‌گیرد.

کوین تلگراف برای اظهار نظر با وینترمیوت تماس گرفت، اما پاسخی دریافت نکرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array