به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز پنجشنبه 14 تیر پس از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو که موجب کاهش ارزش دلار و بازدهی خزانه‌داری شد، به بالاترین حد خود در 10 روز گذشته رسید.

افزایش بیشتر قیمت طلا به دلیل سیگنال‌های جنگ‌طلبانه از صورتجلسه نشست ژوئن فدرال رزرو متوقف شد، در حالی که پیش‌بینی اطلاعات کلیدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، معامله‌گران را محتاط نگه داشت.

هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 2359.56 دلار رسید، در حالی که قیمت طلای تحویل ماه اوت تا ساعت 04:27 به وقت گرینویچ، با 0.1 درصد کاهش به 2367.15 دلار در هر اونس رسید.

در حالی که معامله‌گران قیمت گذاری‌های خود را برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر افزایش دادند؛ فلز زرد روز چهارشنبه 13 تیر با افزایش ارزش دلار همراه شد. این روند به دنبال داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال ADP و داده‌های ملایم در مورد فعالیت‌های غیرتولیدی رخ داد که گمانه زنی‌های مبنی بر کند شدن رشد اقتصادی آمریکا را افزایش داد.

نرخ‌های پایین بهره به نفع دارایی های بدون بازده مانند طلا است؛ چرا که جذابیت بازده خزانه‌داری و دلار را کاهش می‌دهد.

از سوی دیگر، خوش‌بینی نسبت به کاهش نرخ‌ها همچنان به دلیل سیگنال‌های جنگ‌طلبانه صورتجلسه نشست ژوئن فدرال رزرو، که نشان می‌داد سیاست‌گذاران کماکان نسبت به کاهش هزینه‌های وام اطمینان ندارند، محدود بود.

احتیاط پیش از انتشار داده‌های کلیدی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که در ماه‌های اخیر همواره بالاتر از انتظارات بوده است، احساسات بازار را محدود نگه داشته است. بهبود ریسک پذیری همچنین باعث شد که معامله گران دارایی‌هایی مانند سهام و ارز را ترجیح دهند.

در بازار سایر فلزات گرانبها، معاملات آتی پلاتین با 0.7 درصد افزایش به 1019.40 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با 0.5 درصد کاهش به 30.70 دلار در هر اونس رسید. عملکرد نقره در 12 ماه گذشته بسیار بهتر از طلا بود.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس پس از کاهش قیمت دلار کاهش یافت. اما افزایش مس به دلیل علائم کند شدن فعالیت‌های اقتصادی آمریکا محدود شد، در حالی که سیگنال‌های ضعیف از چین نیز به ضعف مس در این هفته مرتبط بود.

معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن با 0.2 درصد کاهش به 9849.0 دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با 0.1 درصد کاهش به 4.5255 دلار در هر پوند رسید.

هر دو قرارداد تا ماه ژوئن زیان‌های شدیدی را به همراه داشتند، زیرا احساسات نسبت به واردکننده اصلی چین تضعیف شد. از سوی دیگر به نظر می‌رسید رشد اقتصاد جهانی نیز در حال کاهش است که این موضوع نشانه بدی برای تقاضای مس است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array