به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کریستیانو رونالدو، ستاره پرطرفدار فوتبال، تازه‌ترین کسی است که با مشکلات پیش آمده توسط بایننس دست و پنجه نرم می‌کند. این ستاره محبوب اخیراً با طرح یک شکایت دسته جمعی از سوی شاکیانی مواجه شده است که ادعا می‌کنند به واسطه تبلیغ او در صرافی ارزهای دیجیتال بایننس که اکنون درگیر مشکلات قانونی است، متحمل ضرر شده‌اند.

پرونده‌ای که روز 27 نوامبر (6 آذر) به دادگاه منطقه فلوریدا ارجاع داده شد، مدعی شده است که رونالدو “با هماهنگی بایننس در روند عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده و تبلیغ آن کمک کرده و یا مشارکتی فعال داشته است.”

بایننس اواسط سال 2022 یک قرارداد شراکت چند ساله با رونالدو امضا کرد تا از این طریق مجموعه‌ای از توکن‌های غیرمثلی (NFT) او را تبلیغ کند. در این میان، حداقل سه مجموعه به این صرافی ارتباط دارد.

رونالدو با چه اتهاماتی در رابطه با بایننس روبروست؟

این شکایت ادعا می‌کند کاربرانی که برای NFT‌های رونالدو ثبت‌نام کرده‌اند، احتمالاً از بایننس برای مقاصد دیگر از جمله سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت‌نشده، مثل بایننس کوین (BNB) یا برنامه‌های کشت سود صرافی استفاده کرده‌اند.

«تبلیغات رونالدو با تشویق میلیون‌ها فالوور، طرفدار و حامی او به سرمایه‌گذاری در پلتفرم بایننس، به این صرافی در جذب سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت نشده کمک شایانی کرده است.»

در این شکایت آمده است که بایننس بخش مهمی از محبوبیت خود را به رونالدو مدیون است زیرا او به دلیل نفوذ و گستردگی ارتباطات خود به واسطه 850 میلیون دنبال کننده در سراسر شبکه‌های اجتماعی، در رشد این صرافی نقش به‌سزایی داشته است. آنها ادعا می‌کنند که حتی فروش NFTهای رونالدو به‌نوبه‌خود در ارتقای این صرافی “بسیار موفق” عمل کرده است به طوری که جستجو برای عبارت “Binance” یک هفته پس از فروش اولیه این مجموعه، با افزایش 500 درصدی روبرو شد.

رونالدو بایننس

در این شکایت ادعا شده است که یا رونالدو «درباره فروش اوراق بهادار رمزارزی ثبت نشده بایننس» اطلاع داشته یا باید در جریان قرار می‌گرفت، زیرا او «تجربه سرمایه‌گذاری کافی و منابع گسترده برای مشورت با مشاوران خارجی» را دارد.

در این شکایت به راهنمایی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار اشاره شده است که به افراد مشهور در مورد لزوم افشای دقیق پرداخت‌های دریافتی در ازای تبلیغ ارزهای دیجیتال هشدار می‌دهد و طبق این شکایت، رونالدو این کار را نکرده است.

شاکیان این دعوی دسته جمعی، مایکل سایزمور، مایکی ونگدارا و گوردون لوئیس هستند که به دنبال جبران خسارت و دریافت غرامت مالی برای پوشش هزینه‌های قانونی هستند.

لازم به یادآوری است که به دنبال مشکلات حقوقی دراز مدت بایننس و موسس آن، چانگ پنگ ژائو، با رگولاتورهای مالی ایالات متحده، این صرافی با پرداخت جریمه  4.3 میلیارد دلاری به دلیل اتهامات پولشویی و اداره یک تجارت انتقال پول ثبت نشده و استعفای اجباری ژائو موافقت کرد. گفته می‌شود احتمالاً ژائو با 18 ماه حبس مواجه خواهد شد و بایننس حداکثر برای مدت پنج سال باید تحت نظارت وزارت دادگستری و خزانه‌داری آمریکا کار کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array