به گزارش ایران دکونومی، همان‌گونه که تبدیل کارت به شبا از سرویس‌های پرکاربرد و یکی از سرویس‌های استعلام و تبدیل بانکی است، حالا جیبیت نیز به عنوان ارائه دهنده سرویس استعلام و احراز هویت این امکان را برای کاربران خود ایجاد کرده تا اطلاعات کسب‌وکار شان را با ابزارهای خاصی مورد بررسی قرار بدهند.

این روزها تقریباً تمام فعالیت‌های مالی میان بانک‌ها، دفاتر فروش بیمه، کارگزاری‌های بورس و بقیه خرده فروش‌ها در کشور توسط اینترنت صورت می‌گیرد؛ به‌خصوص این‌که در سال‌های اخیر به محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا حجم زیادی از مبادلات مالی به‌گونه غیرحضوری افزایش چشمگیری داشته و حضور افراد در معاملات در مواقع خیلی خاصی انجام می‌شود. برای همین سرویس‌های مختلفی در خصوص مبادلات بانکی و انتقال وجه به‌گونه آنلاین فعال گردید. هرچند این کوچ اجباری به بستر وب، رفاه بیشتری را در زندگی افراد به‌وجود آورده، اما نگرانی‌های زیادی در خصوص امنیت این گونه مبادلات در میان کاربران ایرانی وجود دارد.

نگرانی‌ها و چالش‌هایی که از این نوع کسب‌وکار برای اکثر کاربران وجود دارد، استفاده از اطلاعات هویتی جعلی و داده‌های نادرست بانکی توسط سایر کاربران می‌باشد. برای همین میزان ریسک‌پذیری در این نوع مبادلات میان کاربران سخت‌تر گردیده است.

باوجود نگرانی‌های یاد شده، کسب‌وکارها تلاش می‌کنند تا به مشتریان و کاربران خود از صحت‌سنجی داده‌های بانکی و اطلاعات هویتی‌شان اطمینان بدهند و برای این‌کار نیاز به ابزارها و روش‌های متعدد جهت بالا بردن امنیت شغلی می‌باشد. جیبیت که ارائه دهنده سرویس استعلام و احراز هویت است نیز این امکان را ایجاد کرده تا اطلاعات مورد نیاز کسب‌وکارها از کاربران‌شان، با ابزارهای ویژه‌ای بررسی شود.

پس از بانک‌ها، جیبیت از سرویس‌های پر کاربرد تبدیل کارت به شبا است که می‌تواند علاوه بر صحت‌سنجی اطلاعات بانکی کاربران، از نوع حساب‌ها و حتی صاحبان آن‌ها آگاهی داشته باشد. تسویه و انتقال وجه و استرداد وجه دو سرویس مهم در تبدیل کارت به شبا است که کسب‌وکارها با این اقدام سهولت بیشتری را برای مشتریان فراهم می‌کند.

چرا شماره شبا مهم است؟

سرویس تبدیل کارت به شبا که از سرویس‌های استعلام و تبدیل بانکی برای کسب‌وکارها می‌باشد، اکنون به‌خصوص برای آن دسته‌ای که رابطه دو سویه مالی با مشتریان خود دارند، بسیار پرکاربرد است. این سرویس می‌تواند جابه‌جایی وجه میان حساب‌ها را با امنیت و سرعت بهتر مدیریت کند.

در سرویس انتقال وجه پس از تبدیل کارت به شبا، کاربر علاوه بر دریافت اطلاعات از نوع حساب مربوط به کارت بانکی، از واریز وجه به حساب‌های یک سویه نیز اجتناب می‌کند. همچنین در این نوع شماره حساب اطلاعات مربوط به صاحب حساب به استعلام گیرنده داده می‌شود و احتمال بروز خطا بسیار اندک خواهد بود.

بازگرداندن وجه پرداخت شده به درگاه حساب مشتری پس از لغو خرید از دیگر قابلیت‌های این وب سرویس می‌باشد. علاوه بر آن تکمیل بانک اطلاعاتی مشتریان در سرویس تبدیل کارت به شباست که در این خصوص کسب‌وکارها با در اختیار داشتن شماره کارت مشتریان و تبدیل آن به شماره شبا، بر ذخیره اطلاعات حساب مشتری برای موارد خاص و به‌روز کردن بانک اطلاعاتی مشتریان خود نیز اقدام می‌کند.

در نهایت بر این موضوع تأکید می‌گردد که این گونه کسب‌وکارها وب‌سرویس‌هایی می‌باشند که اطلاعات بانکی کاربران خود را احراز کرده و به بالا بردن امنیت مبادلات مالی مشتریان خود می‌پردازند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array