به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته مرکز تحقیقات سرمایه‌گذاری فاند استار (Fundstrat)، اگر این حجم از درخواست برای راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین (BTC) در ایالات متحده تایید شود، قیمت این دارایی دیجیتال تا پایان سال 2024 از مرز 150 هزار دلار فراتر خواهد رفت.

تام لی (Tom Lee)، شریک و مدیرعامل مرکز تحقیقات فاند استار (Fundstrat)، در مصاحبه‌ای که روز 16 آگوست (25 مرداد) با برنامه تلویزیونی اسکواک باکس (Squawk Box) شبکه CNBC داشت پیش‌بینی کرد که وجود مجموعه‌ای از برنامه‌های موفق در زمینه صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) برای معاملات اسپات بیت کوین، پویایی عرضه و تقاضای بیت کوین را به سمت افزایش قابل توجه قیمت سوق می‌دهد. لی در مورد پیش‌بینی قیمت بیت کوین تا پایان سال آینده گفت:

” فکر می‌کنم اگر ETF اسپات بیت کوین در ایالات متحده تایید شود، میزان تقاضا از عرضه روزانه بیت کوین بیشتر خواهد بود، بنابراین قیمت به بیش از 150000 دلار و حتی در حدود 180000 دلار خواهد رسید.”

تاثیر هاوینگ و ETF اسپات بر قیمت بیت کوین

لی تاکید کرد که این پیش‌بینی تنها در صورت تایید ETF بیت کوین در ایالات متحده محتمل خواهد بود، زیرا در حال حاضر ETF اسپات بیت کوین در اروپا وجود دارد.

به گفته اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، ایالات متحده در حال حاضر 97.7 درصد از حجم معاملات جهانی ETFهای مرتبط با رمزارزها را به خود اختصاص داده است. او گفت که پس از تایید ETFهای بیت کوین، این رقم می‌تواند به 99.5 درصد برسد.

تام لی در ادامه صحبت‌های خود اذعان داشت که حتی اگر درخواست راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس اسپات بیت کوین مورد تایید قرار نگیرد، رویداد هاوینگ بعدی که قرار است در ماه آوریل 2024 (فروردین و اردیبهشت 1402) اتفاق بیفتد، پتانسیل افزایش شدید قیمت را خواهد داشت.

“بعد از هاوینگ دوباره افت عرضه خواهیم داشت، بنابراین قیمت بازار باید افزایش یابد. اما شش رقمی نخواهد شد.»

لازم به یادآوری است که در ماه ژوئن، غول‌های تجاری آمریکا ازجمله Fidelity، Invesco، Wisdom Tree و Valkyrie، با پیروی از بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان، یعنی بلک‌راک (BlackRock)، برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت‌کوین درخواست خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تسلیم کردند. هرچند ممکن است برخی از این شرکت‌ها تا سال 2024 از سرنوشت خود مطلع نشوند، زیرا کمیسیون تا 240 روز پس از شروع فرآیند بررسی، تصمیم نهایی را در مورد این درخواست اتخاذ خواهد کرد.

با این حال، انتظار می‌رود که نتیجه درخواست گری‌اسکیل (Grayscale) مبنی بر تبدیل صندوق تراست GBTC خود به یک ETF بیت‌کوین هرچه زودتر اعلام شود.

اریک بالچوناس و جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگران ETF بلومبرگ اخیراً تخمین زدند که 65 درصد احتمال دارد که این درخواست‌ها توسط رگولاتور اوراق بهادار آمریکا تأیید شوند که نسبت به قبل، رقم قابل توجهی است.

برخی از تحلیلگران دیگر معتقدند که قیمت 100 هزار دلاری بیت‌کوین می‌تواند خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت اتفاق بیفتد. آدام بک (Adam Back)، مدیرعامل بلاک استریم (Blockstream) اخیراً شرط‌بندی کرده است که بیت‌کوین یک ماه قبل از رویداد هاوینگ به نقطه عطف جدیدی در قیمت خود خواهد رسید. عده‌ای نیز مانند جسی مایر (Jesse Myer)، یکی از بنیانگذاران شرکت سرمایه گذاری بیت کوین Onramp با این تحلیل مخالف هستند. وی روز 15 آگوست (24 مرداد) توضیح داد که بازار 12 تا 18 ماه پس از هاوینگ تغییر واقعی خود را نشان می‌دهد. او معتقد است بیت کوین تا قبل از هاوینگ بعدی به 100 هزار دلار نمی‌رسد.

نمودار روزانه بیت کوین

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array