به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، خبرگزاری رویترز در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که درخواست ورشکستگی کارگزاری ارزهای دیجیتال ویجر (Voyager) توسط دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در منطقه جنوبی نیویورک روز 17 می (27 اردیبهشت) تایید شده است. دستور قاضی مایکل وایلز (Michael Wiles) مبنی بر تایید این درخواست، یک روز قبل توسط دادگاه منتشر شد.

دادخواست موسوم به سومین طرح ورشکستگی روز 5 می (15 اردیبهشت) پس از انصراف صرافی بایننس آمریکا از پیشنهاد خرید یک میلیارد دلاری دارایی‌های ویجر که روز 25 آوریل (5 اردیبهشت) اعلام شده بود، تسلیم دادگاه شد. اکنون ویجر منحل شده و دارایی‌های آن بین طلبکارانش توزیع می‌شود.

در ماه سپتامبر، قبل از معامله بایننس آمریکا (Binance.US)،  شعبه آمریکایی صرافی اف تی ایکس (FTX US) با پیشنهاد 1.4 میلیارد دلاری خود، برنده مزایده دارایی‌های وویجر بود، اما زمانی که این صرافی ورشکست شد، این معامله فروش نیز با شکست مواجه شد.

طبق گزارش‌ها، فروش این دارایی‌ها به صرافی اف تی ایکس (FTX) به طلبکاران اجازه می‌داد تا 72 درصد از ارزش حساب‌های خود را دریافت کنند. پس از آن، FTX در ماه ژانویه (دی 1401) از ویجر به مبلغ 445.8 میلیون دلار شکایت کرد و مدعی شد که بازپرداخت وام‌هایی که در سال 2022 گرفته شده است، باید بازپرداخت شوند.

وویجر

ویجر در وب‌سایت خود اعلام کرد که مشتریان این پلتفرم رمزارزی اکنون می‌توانند انتظار داشته باشند که 35.72 درصد از مطالبات خود را در ابتدا یا به صورت رمزارز از طریق برنامه ویجر یا به صورت نقدی پس از 30 روز دریافت کنند. به گفته این شرکت، تا روز 8 می (18 اردیبهشت) 1.33 میلیارد دلار دارایی برای بازپرداخت 1.8 میلیارد دلار بدهی خود در اختیار داشته است که 629.8 میلیون دلار آن در مرحله اول در دسترس قرار گرفت.

مدیر عامل ویجر، استفن ارلیش (Stephen Ehrlich) در توییتر خود نوشت:

«مشتریانی که داخل اکانت‌های خود رمزارز دارند، در عوض، ترکیبی از ارزهای رمزپایه موجود در حساب(های) خود، درآمد حاصل از بازیابی 3AC، سهام مشترک در شرکت تازه سازماندهی شده و توکن‌های ویجر را دریافت خواهند کرد.»

اگر ادعای بازیابی اف تی ایکس و آلامدا ریسرچ ناموفق باشد، مبلغ بازیابی اولیه طلبکاران افزایش می‌یابد. ویجر 445 میلیون دلار برای پوشش این ادعا کنار گذاشته است. علاوه بر این، ممکن است این شرکت هنوز وجوهی را از سرمایه‌های شرکت ورشکسته Three Arrows بازیابی کند. ویجر اعلامیه‌ای مبنی بر عدم پرداخت وام Three Arrows به مبلغ 15250 واحد بیت کوین صادر کرده است که ارزش آن در زمان نگارش این مطلب به حدود 655 میلیون دلار می‌رسد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array